InicioEconomíaPorto e UVigo buscan mellorar redes de loxística e transporte da UE...

Porto e UVigo buscan mellorar redes de loxística e transporte da UE ante imprevistos, no marco do proxecto SARIL

Forman parte dos socios que impulsan o proxecto SARIL (Sustainablity and resilience for infrastructure and logistics networks), que arrincou en xuño e ten como finalidade a mellora da sustentabilidade e resiliencia das redes de transporte e loxística da UE.

PUBLICADO O

- Advertisement -

Universidade de Vigo e o Porto olívico forman parte dos socios que impulsan o proxecto SARIL (Sustainablity and resilience for infrastructure and logistics networks), que arrincou en xuño e ten como finalidade a mellora da sustentabilidade e resiliencia das redes de transporte e loxística da UE. Estas redes mostraron a súa vulnerabilidade ante eventos “imprevistos”, como a pandemia de Covid ou a guerra de Ucraína e as súas consecuencias socioeconómicas e, neste contexto, socios de oito países puxeron en marcha un proxecto europeo para melloralas e fortalecelas.

A iniciativa conta con fondos do programa Horizonte Europa e, por parte da UVigo, participan Raquel Ortega (Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo) e Gonzalo Durán (Instituto de Física e Ciencias Aeroespaciais). Os promotores de SARIL sinalaron que a pandemia, o bloqueo da Canle de Suez en 2021 ou a guerra en Ucraína provocaron “perturbacións sen precedentes nas redes loxísticas internacionais”, ás que se suman fenómenos meteorolóxicos extremos, e todo iso afecta a unhas cadeas de subministración globalizadas, que funcionan co sistema ‘just in estafe’, e que son especialmente vulnerables ás interrupcións nas rutas de transporte.

Neste ámbito, o proxecto pretende desenvolver un enfoque holístico que permita dar respostas eficientes e sustentables a eses “eventos disruptivos” na rede de transporte de mercadorías. Así, busca investigar tres escenarios concretos supostos en diferentes áreas xeográficas e dimensións: un escenario rexional, relacionado con perturbacións locais como inundacións e os efectos en fervenza inducidos por un ciberataque simultáneo; un escenario estatal, relacionado coa interrupción do transporte de carga debida a eventos climáticos extremos, como incendios forestais; e un escenario europeo, relacionado con disrupcións no transporte de mercadorías marítimo e terrestre causados por acontecementos globais, como unha pandemia ou outros eventos con consecuencias a longo prazo.

O equipo da UVigo centrará o seu traballo no uso de algoritmos xeoespaciais para predicir perturbacións provocadas por eventos climáticos extremos. Os seus investigadores explicaron que a existencia de gran cantidade de información xeoespacial (que provén sobre todo de sensores, estacións meteorolóxicas ou satélites) é útil á hora de deseñar as redes de transporte e analizar como se verán afectadas por estes eventos imprevistos.

ÚLTIMAS

Abordado un buque a 600 millas de Canarias con 6.500 quilos de cocaína con destino a Vigo

Axentes do Grupo Especial de Operacións da Policía Nacional abordaron este outubro --a 600 millas das...

Novidades no Nadal de Vigo: 75 casetas e dúas pistas de xeo na praza de Vialia

O alcalde de Vigo, Abel Caballero, anunciou que o Concello ampliará o espazo do Nadal...

Xuízo con tribunal popular para o crime de Coia: o acusado enfróntase a case 22 anos de cárcere por asasinato

O xuízo polo chamado crime de Coia de 2024, que se celebrará con tribunal...

Cardama, avisa: “se Uruguai rompe o contrato das patrulleiras será malo para todo o naval vigués”

O empresario vigués José García Costas, accionista do estaleiro Cardama, advertiu este venres de...