O comité de empresa de Vitrasa, concesionaria do bus urbano de Vigo, compareceu este luns en rolda de prensa para denunciar a imposición, por parte da compañía de sancións a 12 traballadores (9 deles membros dese órgano de representación) “por facer cumprir os servizos mínimos” a fin de semana de agosto no que se celebrou o festival do Marisquiño.
Segundo explicou o presidente do comité, Imanol Arnoso, a empresa sancionou con dous meses de emprego e soldo a estes traballadores (entre os que está el mesmo) por impedir a saída de tres buses nocturnos esa fin de semana. Así, relatou, esa fin de semana coincidiu cunha das convocatorias de paro que os traballadores están a facer desde hai máis de dous anos, no marco do conflito aberto polo bloqueo da negociación do convenio.
Os servizos mínimos estipulaban que esa noite debía saír un bus nocturno, pero a empresa “empeñouse en que saísen 4”. Os piquetes impediron a saída de tres dos autocares e, segundo o comité, esa medida derivou na imposición das sancións. O comité tachou esta decisión da empresa de “desmesurada” e enmarcouna nun “intento bestial de represión sindical”. “Quérennos cortar as ás, queren que paremos as nosas mobilizacións, pero non imos parar”, advertiu Arnoso.
Respecto diso, confirmou que este mércores se celebrarán asembleas de traballadores para adoptar novas medidas de presión, e avanzou unha “resposta contundente” á posición de Vitrasa. De feito, sinalou, e a falta do que se decida por parte do persoal, o comité non descarta chegar á folga indefinida total (ata agora fixéronse paros en días puntuais, o próximo será o 1 de novembro).
RESPOSTA A VITRASA
Por outra banda, na súa comparecencia ante os medios, o comité quixo saír ao paso do último comunicado da empresa, no que se aseguraba que as condicións do persoal son moi superiores, en xornada e salarios, ás dos traballadores que se rexen polo convenio provincial.
O presidente do comité precisou que “non se pode comparar” o traballo de ambos os colectivos, porque os traballadores de Vitrasa apenas poden facer “microdescansos” de poucos minutos e conducen coa tensión que supoñen as rutas en cidade, lonxe das condicións de condutores que fan rutas para colexios ou empresas, que “teñen horas mortas” no medio da súa xornada.
Imanol Arnoso tamén desmentiu que a media de salario dos condutores de Vitrasa estea en 33.000 euros, e apuntou que a propia empresa presentoulles un informe no que situaba esa media en algo máis de 27.400 euros brutos anuais. O presidente do comité subliñou que Vitrasa xa cobrou do Concello de Vigo 5,7 millóns de euros para compensar as perdas pola pandemia, e que segue pleiteando para recuperar o “equilibrio económico financeiro” (reclamando o pago de máis de 30 millóns).
A iso sumar que recortou servizos nos últimos anos, que moitos dos buses superan a antigüidade fixada (entre outros incumprimentos do prego de concesión) e que, entre outras irregularidades, foi amoestada por non respectar o rexistro horario, non entregar documentación ao comité ou polo exceso anual de horas extras (o ano pasado o total do persoal sumou unhas 50.000 horas extras, segundo o comité). “Se tres anos despois da pandemia, aínda non recuperaron os viaxeiros perdidos, é que algo está a facer mal”, subliñou Imanol Arnoso.
“COMPLICIDADE” DE ABEL CABALLERO
Por outra banda, o comité tamén criticou a “complicidade” do alcalde, Abel Caballero, e do goberno local coa concesionaria, e incidiron en que debe ser o Concello o que asegure que a empresa cumpre as súas obrigacións laborais e as condicións do prego. Ademais, o vicepresidente do comité, Noli Núñez, afeou ao rexedor que se refira ao conflito sinalado que está politizado pola CIG e o BNG. “Neste comité estamos 4 sindicatos, e as decisións tómanse democraticamente”, puntualizou.
Así mesmo, rexeitou as acusacións do goberno local, que afirma que o comité de Vitrasa tomou como “reféns” aos usuarios de bus. “O único que ten como reféns aos cidadáns é el. Nós somos 350 familias co salario conxelado desde hai 3 anos, e tamén temos fillos que se teñen que levantar unha hora antes para coller o bus cando hai folga”, proclamou.
Para Noli Núñez, o rexedor ten na súa man pór fin ao conflito, obrigando á concesionaria a sentar a negociar, e lembrou que o próximo 1 de novembro, se non hai novidades, centos de vigueses verán afectados os seus traxectos cara aos cemiterios da cidade, especialmente xente maior. “Que se deixe de escusas, o único culpable é el”, sentenciou.
O PP PIDE AO CONCELLO ESIXIR A VITRASA A RETIRADA DOS 12 EXPEDIENTES
Así as cousas, o grupo municipal do PP instou este luns ao goberno local de Vigo a que esixa a Vitrasa, concesionaria do bus urbano na cidade, a retirada dos 12 expedientes de sanción abertos aos traballadores que participaron “de forma pacífica” nun piquete o pasado mes de agosto, e que impediron a saída de buses do servizo nocturno “que non formaban parte dos servizos mínimos” estipulados con motivo dos paros que están a desenvolver desde hai dous anos.
O concelleiro ‘popular’, Miguel Martín, explicou que así o trasladaron ao goberno vigués nas comisións informativas previas á celebración do próximo pleno, e subliñou que “o que está a facer” Vitrasa cos seus traballadores “é intolerable”. Respecto diso, apuntou que se impuxeron sancións (de dous meses de emprego e soldo) a traballadores, a maioría deles membros do comité de persoal, “polo mero feito de facer respectar os servizos mínimos”, nun “exemplo de represión sindical que o goberno local non debería permitir”.
Para o edil do PP, “sorprende ver que, unha vez máis, o goberno se desentende” deste conflito, a pesar de que “é a súa competencia” o control da concesionaria e velar polo cumprimento da lexislación laboral. Por iso, reclamou ao equipo liderado por Abel Caballero “que abandone a equidistancia” e comprométase non só con este servizo público, senón tamén cos traballadores, aos que ten “abandonados”. “Xa está ben de pechar os ollos e taparse os oídos”, proclamou Miguel Martín, que lembrou que, xa desde antes da pandemia, a concesionaria de bus está a levar a cabo recortes, en liñas e frecuencias, que empeoraron o servizo de transporte público urbano.