Afundación inaugurou este mércores nas súas sete sedes, situadas en cada unha do sete grandes cidades de Galicia, a exposición ‘Simultánea’, que realiza unha mirada en clave galega da arte dos últimos 200 anos a través de 350 obras para celebrar o décimo aniversario da Obra Social de Abanca.
Tal como explicou a coordinadora adxunta da área de Cultura de Afundación e comisaria de ‘Simultánea’, Pomba Vea Garicano, esta “gran exposición” permite mostrar ao mesmo tempo en sete salgas decenas de obras da colección de arte da entidade, “todas elas declaradas Ben de Interese Cultural de Galicia (BIC)”.
“Isto converte ao proxecto nunha iniciativa de dimensión inédita, cunha gran complexidade loxística e moi ambiciosa na súa concepción. Pero estabamos convencidos de que o que tiñamos que facer era dar estes grandes pasos para celebrar o décimo aniversario de Afundación“, reivindicou.
Ela lembrou que a colección da Obra Social de Abanca ten unhas 5.000 obras, polo que a selección das mesmas para ‘Simultánea’ foi “a parte máis complicada” do proxecto.
“Definíronse unha serie de temas, que xurdiron de coñecer, de escoitar, os temas que fluían dentro da colección de arte e eran o tema do retrato, do obxecto, a linguaxe abstracta, a fantasía, o mar, a arquitectura… Estes temas xurdiron como protagonistas da nosa colección e empezamos a ver que obras falaban deses diferentes temas”, engadiu.
Desta maneira, cada unha das sedes de Afundación expón unha mirada diferente da colección de arte da entidade. Así, na Coruña, a selección céntrase no retrato desde a súa perspectiva máis ampla: ‘Modo retrato’. En Ferrol, e baixo o título ‘O obxecto contemporáneo e doméstico’, poden contemplarse obras protagonizadas por obxectos cotiáns dotados dun cariz simbólico.
As ‘Escenas de costa e mar dentro’, dedicadas á representación do mar, exponse en Lugo. A sede de Afundación en Ourense, baixo o título ‘Espazo aberto e natureza’, acolle outra selección de creacións artísticas nas que a mirada do seu creador ou creadora diríxese cara á contorna natural.
Pola súa banda, ‘Simultánea’ mostra na sede da Obra Social de Abanca en Pontevedra, baixo o título ‘Abstraccións e mensaxes cifradas’, a forza expresiva, a capacidade de comunicar e a potente personalidade da linguaxe abstracta en Galicia.
Mentres tanto, o proxecto expositivo aborda en Vigo, baixo o título ‘Voar coa imaxinación’, o mundo do onírico, a imaxinación e a fantasía como ingrediente principal da arte. Na sede de Afundación en Santiago poden verse obras que reflexionan sobre as relacións da cidade e a arte, os códigos da arquitectura rural e o urbanismo. Son as ‘Arquitecturas narradas’.
CREADORES COMO COLMEIRO OU LAXEIRO
No sete exposicións, que poden verse ao mesmo tempo no sete sedes de Afundación en Galicia, hai obras de creadores e creadoras como Colmeiro, Laxeiro, Berta Cáccamo, Menchu Lamas, Antón Lamazares, Xaime Quessada, Carlos Maside, Segura Torrella, Urbano Lugrís, Antón García Patiño, Vitoria Diehl, María Corredoira, Luís Seoane, Elena Gago, Vari Caramés, Prego de Oliver, Antonio Murado, Castelao, María Antonia Dans, Serafín Avendaño, Pamen Pereira, Manolo Paz, Lodeiro, Acisclo Manzano, Huete, Ruibal, Almudena Fernández, Mario Granell, Tatiana Medal, Pamen Pereira, Manuel Vilariño, Antón Patiño, Antón Pulido, Jorge Barbi ou Din Matamoro, entre outros moitos nomes.
Respecto diso, o presidente de Afundación, Miguel Anxo Escotet, puxo en valor a exposición, ao ser “un dos proxectos expositivos máis ambiciosos de cuantos expuxéronse nos últimos anos”.
“Deseñouse para celebrar con toda Galicia a riqueza dun patrimonio que lle pertence, a Colección de Arte Afundación, e que na Obra Social de Abanca tutelamos e divulgamos desde a profesionalidade e a ética que require”, sentenciou.
Tras 10 anos de Afundación, entre os retos para o futuro, en canto a exposicións de arte refírese, Vea Garicano destacou a necesidade de seguir mostrando a colección da entidade aos galegos. “Fixemos moitas exposicións temáticas en distintas salas, pero é verdade que a colección nos anima a seguir mostrando”, apuntou, apostando pola “calidade” e por mensaxes de importancia na sociedade como a “sustentabilidade” e con exposicións que sexan do interese do público.