A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, advertiu este mércores que “os fogos de artificio” que ve no anuncio do Goberno central de que reserva 55 millóns para impulsar bonificacións das peaxes da AP-9 non ocultan as “imprecisións” dunha medida que considera preciso concretar.
En resposta ao deputado socialista Pablo Arangüena, a quen replicou que non pode pretender “unha valoración festiva” dos “peores” Orzamentos Xerais do Estado (PGE) para Galicia “en 15 anos”, a conselleira defendeu que é preciso determinar “como, canto e cando”, ademais de “que vai supor de rebaixa” as bonificacións anunciadas e “a quen vai beneficiar”.
Porque pola contra, e “tendo en conta os antecedentes”, advertiu que se podería “empezar a pensar que se trata dun anuncio co que se quere esconder a realidade dun dos peores orzamentos do Estado para Galicia da historia”.
De feito, incidiu en que as únicas certezas deste “anuncio inconcreto” son que Audasa “vai seguir gañando o mesmo” e que a Autoestrada Santiago-Ourense “queda fóra das bonificacións”.
Nesta conxuntura, fixo fincapé nos principais “interrogantes” con respecto ao anuncio das rebaixas nas peaxes. Entre eles, citou “o descoñecemento sobre o tipo de viaxes que se quere bonificar, cales son os usuarios que se van a beneficiar, e se se aplicará a todos os condutores ou se vai a deixar fóra aos transportistas que prestan un servizo esencial”.
Tamén indicou que “se descoñece o significado das bonificacións supeditadas aos niveis de tráfico que xeren, e se isto pode supor que se vai a seguir pospondo a liberación da peaxe de Redondela”. Tampouco se sabe –agregou– se o Goberno de España “comezou a tramitar os reais decretos a través dos que debe materializar as bonificacións”.
Ademais, Vázquez enumerou varios proxectos que “esquecen” o PGE para 2021 e censurou o “incuestionable” déficit en materia de infraestruturas en Galicia, “que segue sen AVE e parece que aínda non vai chegar na data que acaba de dar o Ministro de Transportes“. Finalmente, lamentou que “consoliden o flagrante desequilibrio” a favor do Corredor Mediterráneo en detrimento do Corredor Atlántico
“O AGASALLO DE AZNAR”
En fronte, Arangüena lamentou que a Xunta sexa “incapaz” de recoñecer unha decisión que supón un “avance” para a Comunidade e atribuíu a resposta da conselleira a que recoñecer as vantaxes do anuncio do Executivo estatal iría “en contra do discurso de malos tratos” que lle atribúen.
“Houbo moitas decisións no pasado, pero agora hai 60 millóns”, remarcou e lembrou, no polo oposto, o “agasallo de (José María) Aznar” á concesionaria “cunha prórroga de 25 anos ata 2048”.