InicioEconomíaO coronavirus provoca a paralización do motor económico da comarca de Vigo

O coronavirus provoca a paralización do motor económico da comarca de Vigo

A suspensión da actividade en PSA Vigo e o estaleiro Freire precipitan o peche temporal da industria auxiliar

PUBLICADO O

- Advertisement -

A crise sanitaria do coronavirus causou a paralización da práctica totalidade do sector da automoción, mentres a maior parte dos pequenos talleres e as empresas do naval manteñen a súa actividade, aínda que nas últimas comezáronse a producir despedimentos.

Mentres tanto, o peche da planta viguesa de PSA Peugeot Citroën, que aplicará un ERTE aos seus máis de 7.000 empregados, levou a práctica paralización do sector da automoción.

Fontes sindicais de UGT lembraron que Denso, Benteler, Faurecia Asientos, Borgwarner, Faurecia Interior Systems, Faurecia Sistemas de Escape, Akuell, a multinacional Magna e as fábricas de Lear Corporation en Vigo e O Porriño paralizaron a súa actividade e comezaron a tramitar ERTEs. A semana pasada suspendeuse así mesmo a actividade en Plastic Omnium, as fábricas do grupo Copo e Gestamp.

Ademais, GKN Driveline, TI Automotive, MT Syncro, Treves Pontevedra e Cablerías Auto atópanse en negociacións para aplicar ERTEs. A suspensión de produción afecta tamén a plantas en Ourense, como as de Megatech, Hispaplasti, Incalplast e Gaesa.

Adicionalmente, Comisións Obreiras denunciou ante a Inspección de Traballo e Seguridade Social o “abandono” dos empregados da Empresa de Traballo Temporal (ETT) Adecco, que opera en múltiples empresas de automoción como Adhex, Denso, Plasticonmium e Ti Automotive. Así, o sindicato asegurou que esta empresa de traballo temporal indicou aos seus empregados que o seu contrato de traballo, “vixente ata a data”, “queda en suspensión” e, por tanto, “quedan sen emprego, sen soldo e sen dereito a paro”.

Fontes de CC.OO. explicaron ademais que a crise sanitaria causou que a maior parte das empresas diminúan a súa carga de traballo. Noutros casos, as factorías poden recorrer a “medidas de flexibilidade”, como as bolsas de horas, os axustes do calendario laboral ou os días de exceso de xornada.

NAVAL

Por outra banda, os despedimentos e a finalización de contratos por obra no sector naval tiveron lugar principalmente na industria auxiliar despois de que Construcións Navais P.Freire suspendese a súa actividade.

Esta medida, aplicada a instancias dos propios traballadores do estaleiro vigués con apoio da dirección despois de que un operario dunha auxiliar dese positivo en coronavirus, causou que se realice un ERTE na empresa. Ademais, a Confederación Intersindical Galega (CIG) expuxo a posibilidade de que a suspensión da súa actividade afecte á industria auxiliar e xere ERTEs “en cadea”.

No entanto, as mesmas fontes concretaron que, neste momento, a maior parte das empresas do sector naval mantéñense operativas. Así, explicaron que estaleiros da ría de Vigo como Cardama Shipyard, Armón e Rodman Polyships seguen en funcionamento. En cambio, Comisións Obreiras (CC.OO.) apuntou que Metalships & Docks comezou a negociación dun ERTE “para anticiparse á posible parada obrigada (de produción) do Goberno e á caída do mercado”.

SECTOR DA AUTOMOCIÓN

Mentres tanto, o peche da planta viguesa de PSA Peugeot Citroën, que aplicará un ERTE aos seus máis de 7.000 empregados, levou a práctica paralización do sector da automoción.

Fontes sindicais de UGT lembraron que Denso, Benteler, Faurecia Asientos, Borgwarner, Faurecia Interior Systems, Faurecia Sistemas de Escape, Akuell, a multinacional Magna e as fábricas de Lear Corporation en Vigo e O Porriño paralizaron a súa actividade e comezaron a tramitar ERTEs. A semana pasada suspendeuse así mesmo a actividade en Plastic Omnium, as fábricas do grupo Copo e Gestamp.

Ademais, GKN Driveline, TI Automotive, MT Syncro, Treves Pontevedra e Cablerías Auto atópanse en negociacións para aplicar ERTEs. A suspensión de produción afecta tamén a plantas en Ourense, como as de Megatech, Hispaplasti, Incalplast e Gaesa.

Adicionalmente, Comisións Obreiras denunciou ante a Inspección de Traballo e Seguridade Social o “abandono” dos empregados da Empresa de Traballo Temporal (ETT) Adecco, que opera en múltiples empresas de automoción como Adhex, Denso, Plasticonmium e Ti Automotive. Así, o sindicato asegurou que esta empresa de traballo temporal indicou aos seus empregados que o seu contrato de traballo, “vixente ata a data”, “queda en suspensión” e, por tanto, “quedan sen emprego, sen soldo e sen dereito a paro”.

Fontes de CC.OO. explicaron ademais que a crise sanitaria causou que a maior parte das empresas diminúan a súa carga de traballo. Noutros casos, as factorías poden recorrer a “medidas de flexibilidade”, como as bolsas de horas, os axustes do calendario laboral ou os días de exceso de xornada.

ÚLTIMAS

Vigo rexeita o recurso de Ryanair e mantén a sanción por reducir voos

O Concello de Vigo confirmou o rexeitamento do recurso de reposición presentado pola aeroliña Ryanair contra a sanción imposta pola...

Caballero impulsa accións legais pola exclusión de Vigo como sede do Mundial 2030

O Concello de Vigo iniciou os trámites para estudar unha posible reclamación xurídica fronte...

195 millóns: o custe do novo contrato entre SERGAS e Povisa

O Servizo Galego de Saúde (Sergas) e o Hospital Ribera Povisa de Vigo finalmente...