O alcalde de Vigo, Abel Caballero, estimou que o novo túnel da A-52, que conectará o entrada sur á cidade co Porriño, poderá estar inaugurado “en 6 anos” e reduciu a afección das obras a 18 vivendas, 15 na cidade e outras 3 no municipio veciño de Mos. Así o trasladou durante un xantar informativo ante empresarios, baixo o título ‘O futuro económico de Vigo’, e no que destinou boa parte da súa intervención a defender a necesidade desta infraestrutura “irrenunciable” para a cidade.
O alcalde explicou o novo trazado previsto no anteproxecto, que suma un total de 6,1 quilómetros, dos cales 4 serían nun túnel, fronte aos 11 quilómetros do trazado actual. Caballero defendeu a nova infraestrutura como “un gran nó de comunicacións e distribución de circulacións” que permitirá reducir os tempos de percorrido e aumentar a seguridade, en contraposición coa actual autovía que, nos últimos 11 anos, rexistrou máis de 3.000 accidentes, e na que faleceron 15 persoas desde a súa posta en marcha.
CRÍTICAS A PP E BNG
Segundo explicou Caballero, a afección da obra no termo municipal de Vigo é de 22 vivendas, pero reducirase a 15, mentres que en Mos, por onde discorrerán “só” 1,4 quilómetros en superficie, o impacto previsto en 7 vivendas e baixará a 3. Respecto diso, lembrou outras grandes infraestruturas con maior impacto e ás que, con todo, nin PP nin BNG se opuxeron, como a construción do PTL ou a Rolda que se prevía na PXOM orixinal de 2008 (e que se eliminou logo), con máis de 300 inmobles afectados.
Tamén o subdelegado do Goberno na provincia de Pontevedra, Abel Losada, censurou este mércores a “instrumentalización política” que, ao seu xuízo, están a facer PP e BNG en torno ao novo tramo da A-52, en túnel desde Vigo ao Porriño, e lamentou esta actitude “irresponsable” ante unha infraestrutura “imprescindible”.
O alcalde lembrou que o Goberno de España está disposto a investir 400 millóns de euros neste novo tramo da A-52, e a pesar da oposición de ‘populares’ e nacionalistas, “Vigo si o quere”. Así mesmo, tras acusar a PP e BNG de mentir sobre o impacto real da obra, insistiu en que a cidade “leva 30 anos” demandando unha nova autovía.
Sobre a gratuidade da AP-9 entre Vigo e O Porriño, Caballero advertiu de que non funcionaría como alternativa á autovía, e recalcou que, “se se trata de pedir a gratuidade” da autoestrada, hai que pedila para todo o percorrido, de Ferrol a Tui. No caso de Vigo, reiterou, considérase prioridade liberar a peaxe entre a cidade e Pontevedra, e así o volveu a trasladar ao Goberno de España.
ALTA VELOCIDADE FERROVIARIA
Na súa intervención, o alcalde de Vigo tamén se referiu a a conexión directa por AVE a Madrid, pola variante de Cerdedo, e repetiu que é prioritario para a cidade lograr ese trazado, e reducir a viaxe á capital a menos de 3 horas.exión O Porto-Aveiro e non o trazado cara ao norte.
NOVO PXOM
Por outra banda, e a preguntas dos empresarios asistentes ao xantar, Caballero referiuse tamén ao novo Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM), e volveu a explicar que falta un informe da Dirección Xeral de Costas que, en todo caso, “xa se sabe que é positivo”.
O alcalde asegurou que o Concello está “a urxir” ese informe ao Goberno central, pero recalcou que o novo Plan “ten luz verde”, polo que “a xente e empresas poden facer plans” contando con que será aprobado “de forma inminente”. “Levamos esperando desde 1993, por 10 días máis non nos imos a desesperar”, apostilou.