O conselleiro delegado de Stellantis, Carlos Tavares, pediu aos gobernos europeos que apoien a “asequibilidade” do coche eléctrico, é dicir, que se manteñan as axudas á compra do vehículo cero emisións nun contexto de desaceleración das vendas e no que algúns países como Italia xa advertiron de que, de face ao ano que vén, retirarán as subvencións debido á baixa adopción da nova mobilidade.
Durante a presentación da nova plataforma multienergía do grupo automobilístico, STLC Frame, o empresario portugués sinalou que seguir apoiando a renovación do parque móbil con diñeiro público “non é falar” de Stellantis, senón dos “clientes”.
“Se os gobernos europeos non queren axudar aos seus cidadáns a comprar vehículos de baixas emisións, é posible que o mercado se afunda”, avisou, ao considerar que se os poderes públicos dos Estados membros “tómanse en serio” esta transición enerxética, deberían apoiar a asequibilidad para o consumidor final”.
Nestes momentos, a situación do sector da automoción é crítica e para demostralo apuntou Tavares que “non hai máis que ver” os resultados financeiros dalgúns fabricantes que “arroxan números vermellos”.
En concreto, o que defende Stellantis é que se sigan concedendo “algunhas subvencións” se o cliente chega aos concesionarios cun vehículo de despezamento “cun alto nivel de emisións”.
E é que, tal e como explicou o directivo, se non existe no mercado demanda de coches eléctricos, os fabricantes deberán “adaptarse a esa realidade” o que, en consecuencia, afectará á produción dos vehículos cero emisións “alí onde estea a produción”, por exemplo, en Italia.
“A cuestión é se o Goberno quere axudar ao consumidor italiano a comprar vehículos de baixas emisións ou non. E cremos que non é o caso”, apuntou respecto da decisión do Executivo de Giorgia Meloni de transferir 4.600 millóns de euros en subsidios que estaban orixinalmente destinados á industria automobilística do país transalpino para inxectalas ao sector de Defensa.
Segundo os cálculos desvelados por Stellantis, se o fabricante puxese á venda un coche eléctrico en paridade cun de motor de combustión tería que absorber ata un 40% dos custos adicionais.