A Xunta de Galicia cuestionou este luns que a conexión de alta velocidade ferroviaria entre Vigo e O Porto, “ao ritmo actual”, poida estar lista no prazo dado polos gobernos luso e español, de 2032, e volveu a pedir ao Executivo de Pedro Sánchez que axilice os trámites e concrete investimentos e prazos para o tramo que discorre en territorio nacional (entre a cidade olívica e a fronteira co país veciño).
Así o trasladou o conselleiro de Presidencia, Diego Calvo, tras a reunión do Consello da Xunta, na que se deu conta dun informe sobre os prazos da chamada ‘saída sur’ de Vigo e a execución dese tramo do AVE.
Respecto diso, Calvo sinalou que, co manifesto subscrito hai uns días en Valença entre o presidente da Xunta, Alfonso Rueda, e o presidente da Comisión de Coordinación e Desenvolvemento Rexional do Norte (CCDR-N) de Portugal, Antonio Cunha, deuse “un paso máis” para reclamar a ambos os Gobernos que prioricen esa conexión, con “un orzamento e un calendario realista”.
Pero, segundo subliñou, “as promesas non son suficientes” e lembrou que, por exemplo, para o saída sur “só” hai unha dotación de 30.000 euros nos Orzamentos Xerais (prorrogados).
Con respecto ao tramo entre Vigo e O Porriño, Diego Calvo relatou que, en 2022 licitouse o estudo coa alternativa elixida para o saída sur, sen a conexión á terminal de Bouzas demanda por Xunta, Porto e empresarios; e o estudo informativo non estará listo ata principios de 2025. Logo debe ser sometido a información pública e require un ano e medio para a tramitación ambiental (o que levaría ata setembro de 2026).
O conselleiro calculou outros 3 anos para a contratación e redacción do proxecto e entre 5 e 6 anos para a licitación e execución das obras, co que o prazo se alongaría “no mellor dos casos” ata 2034. E todo iso sen contar o tramo entre O Porriño e Tui, e o prazo de negociación entre España e Portugal para actuar nunha nova ponte internacional sobre o Miño.
Por iso, Diego Calvo sinalou que, a pesar de que o Goberno queira trasladar que os trámites van en tempo, esa previsión é “incompatible” cos prazos necesarios. “Co ritmo actual, preocúpanos poder chegar en 2032”, apuntou, e engadiu: “Non dicimos que sexa imposible chegar, pero si dicimos os pasos que quedan para alcanzar ese fito do ano 2032”.