Os grupos da oposición no Concello de Vigo denunciaron este mércores que o goberno de Abel Caballero “vetou” a posibilidade de que a Corporación debata e pronúnciese sobre a demanda de máis investimento por parte do Goberno para impulsar o saída sur ferroviaria e a conexión co Porto (Portugal).
Así, o grupo municipal do PP criticou que o alcalde rexeitou unha proposta para abrir un debate no Pleno municipal co fin de reclamar ao Executivo central un maior investimento para esa conexión ferroviaria e que cada grupo se situase, “despois de que a Comisión Europea relegase a entrada en servizo desta liña ao ano 2040”.
O portavoz ‘popular’, Miguel Martín, expuxo esa proposta nunha reunión da Xunta de Portavoces celebrada este mércores, e censurou que o PSOE impuxese “a súa maioría absoluta” para “vetar” a dita proposta.
Martín apelou á “presunta influencia que Abel Caballero ten en Madrid” para que “presione” ao Ministerio de Transportes e aumente o investimento nesa infraestrutura. “No que compete a España, se a conexión con Portugal queda relegada ao ano 2040 é porque a Comisión Europea ve que os Orzamentos Xerais do Estado recollen partidas mínimas para enlazar Vigo coa fronteira, tanto para 2023 como para 2024”, subliñou.
“Se Abel Caballero charla cada semana cos ministros, por que non lle esixe a Óscar Ponte que lle dea unha maior prioridade á liña Vigo-O Porto? (…) ou que directamente chame a Pedro Sánchez. Ou é que esa influencia da que presume é mera palabrería?”, cuestionou o portavoz do PP.
Pola súa banda, o BNG tamén denunciou o “bloqueo” de Abel Caballero a unha iniciativa nacionalista para reclamar o AVE Vigo-O Porto “no horizonte do ano 2030”. Así, o portavoz do grupo, Xabier Pérez Igrexas, propuxo levar a Pleno unha declaración institucional respecto diso, pero o PSOE votou en contra.
“Desde o BNG queremos deixar claro que este novo veto antidemocrático por parte do goberno municipal non nos vai a frear á hora de seguir esixindo desde Vigo, desde Madrid e desde Bruxelas que o saída sur sexa realidade en 2030”, advertiu Pérez Igrexas.
O BNG propuña unha declaración institucional para instar o Ministerio de Transportes a pedir á Comisión Europea unha revisión da súa decisión de fixar o horizonte de 2040 para esa conexión, e a intensificar a colaboración con Portugal para acurtar prazos. Tras a negativa do PSOE, o grupo nacionalista remarcou que seguirá defendendo “con firmeza” os intereses de Vigo a pesar da “inacción e silencio” do goberno de Abel Caballero.
RESPOSTA DO GOBERNO LOCAL
En resposta ás críticas dos grupos da oposición, o portavoz do goberno local, Carlos López Font, proclamou que “o saída sur xa está en marcha co Goberno” de Pedro Sánchez e que PP e BNG foron informados “sobradamente”.
Respecto diso, lembrou que o alcalde participou, xunto ao presidente do Goberno, en cumes hispano-portuguesas, e “está en marcha o estudo informativo” do saída sur, coa realización de sondaxes geotécnicos. “O proceso segue e sacarémolo adiante. O PP e o BNG chegan tarde, levan 3 anos de atraso”, afirmou o concelleiro socialista, que asegurou que o goberno vigués leva “3 anos con este tema”.
Ademais, con respecto ás propostas da oposición para o próximo Pleno, Carlos López Font subliñou que “nada lles impide presentar mocións” respecto diso. “Por que non o fixeron? É evidente que non teñen interese”, resolveu.