Sindicatos “combativos” do sector do automóbil crearán unha coordinadora para “aglutinar e aumentar a forza sindical” na devandita industria e así “facer fronte aos ataques” das empresas.
Así o acordaron durante o III Xornadas de sindicatos combativos do sector do automóbil organizadas pola CUT en Vigo, á cal acudiron representantes desta organización e de LAB, ESK, STOPEL-ISTA e STM-IV, presentes nas factorías automobilísticas españolas de Stellantis Vigo e Zaragoza, Volkswagen, Ford e Mercedes-Benz.
Nun comunicado, a CUT criticou que pese ao aumento da marxe de beneficios dos fabricantes, “que en moitos casos supera o 40% previo á pandemia”, as compañías seguen solicitando máis flexibilidade e axustes sociais e económicos ao persoal.
“Neste contexto xorde a necesidade de establecer lazos do sindicalismo alternativo para facer unha fronte común aos ataques do capitalismo e das multinacionais que só buscan o rendemento para os accionistas e directivos”, reivindicaron.
Con todo, o eixo principal destas xornadas foi a saúde laboral, “apartado no que cada vez se inviste menos e prodúcense máis accidentes de traballo”. Segundo a CUT, as enfermidades laborais na automoción son constantes, debido ás cargas de traballo e ritmos con movementos repetitivos constantes.
Por iso, os participantes no encontro acordaron iniciar trámites para pedir ás administracións que regulen os ritmos e as cargas de traballo e elabórese unha lista de enfermidades profesionais. Tamén estudarán a viabilidade de solicitar á seguridade social coeficientes reductores para os traballadores do sector, co fin de adiantar a idade de xubilación dada a “penosidade” dos postos que realizan.
