InicioVigo e contornaVigoFinaliza o estudo de alternativas para a saída de Vigo da liña...

Finaliza o estudo de alternativas para a saída de Vigo da liña de alta velocidade co Porto

O estudo ten dous obxectivos: analizar a continuidade do Eixo Atlántico ferroviario cara ao sur de Vigo e unificar os servizos das dúas estacións de viaxeiros Vigo-Urzáiz e Vigo-Guixar.

PUBLICADO O

O Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma) finalizou a redacción do estudo de alternativas da saída sur ferroviaria de Vigo, coa que se culmina o primeiro paso do proceso de planificación da liña de alta velocidade que unirá esta cidade co Porto.

Segundo o departamento, dita actuación continuará coa redacción e tramitación do correspondente estudo informativo, cuxo contrato se licitou o pasado 23 de decembro e cuxo prazo de presentación de ofertas finaliza o próximo 15 de marzo.

A saída sur ferroviaria de Vigo constitúe unha peza importante da nova liña de alta velocidade Vigo-O Porto, cuxo carácter prioritario foi referendado polos gobernos español e portugués e que, tras unha solicitude de ambos os países, foi incluída dentro da proposta da Rede Básica Ampliada da Rede Transeuropea de Transporte na posición común alcanzada polo Consello de Transportes da Unión Europea do pasado mes de decembro.

O estudo de alternativas redactouse con dous obxectivos: analizar as opcións permitir a continuidade do Eixo Atlántico ferroviario cara ao sur de Vigo e para unificar os servizos das dúas estacións de viaxeiros coas que conta hoxe día a cidade: Vigo-Urzáiz e Vigo-Guixar. Así mesmo, como obxectivo complementario, o estudo analizou a viabilidade dunha conexión ferroviaria coa terminal portuaria de Bouzas, mediante un ramal da saída sur.

En definitiva, o estudo propón a transformación de Vigo-Urzaiz en estación pasante é unha necesidade se se queren potenciar os servizos ferroviarios con Portugal; considérase esencial que a Saída Sur se conecta coa liña 810 Monforte de Lemos – Bifurcación Chapela; e o documento permite desenvolver dúas alternativas, identificadas como Conexión Norte e Conexión Sur (en función de se a súa conexión coa liña 810 prodúcese ao norte ou ao sur do Porriño), cun investimento estimado de 686,6 millóns de euros.

Respecto da conexión coa terminal de Bouzas, detectáronse dificultades para a súa inserción na trama urbana. Así mesmo, para avanzar na análise da viabilidade desta conexión deberá profundarse nos seus estudos de demanda e rendibilidade. Isto deberá facerse de maneira independente do proceso de planificación da Saída Sur para non condicionar o seu avance. En calquera caso, as alternativas para a saída sur expuxéronse de maneira que sexan compatibles cunha futura implantación da conexión ferroviaria coa terminal de Bouzas.

ÚLTIMAS

O TSXG anula o calendario laboral de 2023 do persoal de Ilunion en Stellantis, Benteler e Lear

O Tribunal Superior de Xustiza de Galiza (TSXG) anulou o calendario laboral de 2023 do persoal...

Terremoto de magnitude 1,8 en Vilaboa

O Instituto Xeográfico Nacional (IGN) rexistrou un terremoto de magnitude 1,8 con epicentro na localidade pontevedresa de...

Sindicato de Inquilinas Vigo urxe vivenda pública e regular prezos ante a “alarmante realidade” dos desafiuzamentos

O Sindicato de Inquilina Vigo-Baixo Miño urxiu este venres a regulación dos prezos de aluguer...

Unha sentenza recoñece un exceso de horas traballadas dos bombeiros de Vigo e obriga ao Concello a compensalas

Unha sentenza firme do xulgado do contencioso administrativo número 1 de Vigo obriga ao Concello...