O Goberno subliñou que as operacións que se desenvolven no peirao de Rande da Ría de Vigo axústanse “totalmente” á normativa portuaria e ambiental vixente, a pesar das dúbidas expostas por Unidas Podemos nunha pregunta ao Executivo central.
En concreto, o deputado de Galicia en Común, Antón Gómez-Reino, enviou unha cuestión ao Goberno sobre se o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana tiña coñecemento das operacións de transbordo de pezas metálicas e colectores realizadas en Rande os pasados días 24 e 25 de outubro, ao tratarse dunha área con afección directa sobre a pesca e “sen ningunha concesión portuaria para realizar este tipo de operacións”.
Na súa formulación, Gómez-Reino lamentaba que a formulación urbanística do Concello de Redondela non permite estas actividades en Rande e que as mesmas non tiñan as necesarias autorizacións ao levar a cabo en augas da Enseada de San Simón, que forman parte da Rede Europea Natura 2000.
Na súa resposta, á que tivo acceso Europa Press, o Goberno explicou que o barco do que fala o deputado era un buque mixto para colectores e mercadoría xeral convencional. En Redondela embarcáronse nel 12 ‘tellas’ (partes de muíños, tuneladoras e/ou tolvas industriais destinadas a minaría) construídas no Porriño cun total de 480 toneladas.
“Ao mesmo tempo, para poder realizar a carga e a estiba adecuadamente, procedeuse coa eliminación de 35 colectores de 40 pés a peirao para habilitar o espazo necesario en adega para as pezas”, indicou a Secretaría de Estado de Relacións coas Cortes e Asuntos Constitucionais no documento, subliñando que a operativa estivo “debidamente autorizada” pola Autoridade Portuaria de Vigo, amparada na lei que recolle os usos e actividades permitidos no dominio público portuario do que forma parte o peirao de Rande.
Tamén a empresa que levou a cabo as accións, Terminais Atlánticas de Vigo, é titular dunha licenza do servizo portuario de manipulación de mercadorías. “As operacións que se desenvolven no peirao de Rande axústanse totalmente á normativa portuaria e ambiental vixentes. O porto de Vigo, desde fai máis de seis anos, desenvolve a estratexia da Unión Europea ‘Blue Growth’, onde é fundamental a sustentabilidade no seu tres vertentes: ambiental, social e económica”, reivindicou o Executivo central na resposta a Gómez-Reino.