InicioVigo e contornaVigoO comité de Vitrasa pide negociar o novo convenio logo de que...

O comité de Vitrasa pide negociar o novo convenio logo de que se desetimasen as peticións da empresa

O árbitro designado pola Comisión Tripartita Galega, en relación á pretensión de Vitrasa de inaplicar o convenio colectivo, resolveu rexeitar os plans da concesionaria, á que recrimina que pretenda facer pagar ao persoal os seus problemas económicos.

PUBLICADO O

O presidente do comité de empresa de Vitrasa, Imanol Arnoso (CIG), celebrou este martes o laudo arbitral que desestima a pretensión da concesionaria de bus urbano de Vigo de acollerse á inaplicación do convenio colectivo (reducindo salarios e aumentando xornadas) alegando perdas económicas.

En declaracións a Europa Press, Arnoso subliñou que a resolución do árbitro designado pola Comisión Tripartita Galega vén dar á razón aos traballadores: unha medida tan drástica non está xustificada.

“O laudo vén criticar a Vitrasa, cuxo único obxectivo é conseguir compensar as perdas, e se non o pagaban todos os vigueses, tiñámolo que pagar os traballadores”, apuntou.

Tras expresar a súa confianza en que a empresa non recorra o laudo, sinalou que, o próximo paso “lóxico”, é que acceda a sentar a negociar un novo convenio, para que o persoal poida “recuperar” o poder adquisitivo que perdeu desde que caducou o convenio, en decembro de 2020.

VALORACIÓNS POLÍTICAS DA OPOSICIÓN

Pola súa banda, os grupos da oposición no Concello de Vigo tamén valoraron o laudo, “un éxito dos traballadores”, que defenderon os seus dereitos “en solitario”, fronte a un goberno municipal que “se puxo de lado da concesionaria”.

O portavoz do PP, Alfonso Marnotes, incidiu en que o alcalde, Abel Caballero, “quedou desautorizado por un organismo imparcial”, ao ser “incapaz de pór orde nunha concesionaria municipal” que presta un servizo público, como é o transporte urbano colectivo.

Así mesmo, fixo fincapé na reflexión que contén o laudo sobre a prórroga da concesión, aprobada en plena pandemia, e que foi aceptada pola empresa a propósito da situación de incerteza, unha empresa “que logo pide indemnizacións e pretende baixar os salarios”.

O portavoz de Marea de Vigo, Rubén Pérez Correa, recalcou qu o laudo demostra que o ‘rexeitamento salarial’ está “inxustificado”, cando o Grupo Avanza (ao que pertence Vitrasa) recibe millóns de euros en subvencións e “non pode aducir perdas, sabendo que ten dereito a compensacións”. Ademais, advertiu ao goberno local de que “non pode permanecer calado” ante os problemas laborais nas concesionarias, e augurou novos conflitos pola negativa das empresas a manter o poder adquisitivo nos convenios.

Finalmente, o concelleiro do BNG, Xabier Pérez Igrexas, afeou ao alcalde que o seu goberno “non moveu nin un só dedo” para defender os dereitos dos traballadores de Vitrasa e púxose “ao lado do interese da concesionaria”. “O laudo prodúcese grazas ao empeño en solitario dos traballadores (…), instamos o goberno local a rectificar, é hora de meter en cintura a Vitrasa e ser esixente cos seus incumprimentos”, sentenciou.

LAUDO ARBITRAL

O árbitro designado pola Comisión Tripartita Galega, en relación á pretensión de Vitrasa de inaplicar o convenio colectivo (reducindo salarios e ampliando xornadas), resolveu rexeitar os plans da concesionaria, á que recrimina que pretenda facer pagar ao persoal os seus problemas económicos.

Segundo o laudo arbitral, ao que tivo acceso Europa Press e con data de este martes, a concesaria do bus urbano de Vigo alega motivos económicos, produtivos e organizativos para levar a cabo ese ‘rexeitamento salarial’, que implicaría unha redución do 30 % nos soldos, así como a ampliación de xornada ao persoal.

O árbitro, tras analizar a documentación achegada por empresa e comité, concluíu que, efectivamente, Vitrasa ten unha situación de “perdas sostidas en 2020 e 2021”, un escenario “lóxico” no contexto da pandemia de Covid, pero precisa que, nese período, o seu patrimonio neto superaba os 50 millóns de euros, e contaba en 2020 cun fondo de manobra de 38 millóns de euros.

Ademais, puntualiza que o gasto de persoal nese período, non só non aumentou, senón que se reduciu. Así, ese gasto baixou en 2020 (cando o servizo se reduciu debido ao estado de alarma) e subiu lixeiramente en 2021, aínda que manténdose por baixo do gasto de persoal que tivo en 2019.

Con respecto ás causas produtivas, no laudo desestímase a alegación da empresa con respecto a unha previsible redución drástica no uso do bus urbano, debido á implantación do teletrabajo. Respecto diso, o árbitro sinala que non hai motivos para confirmar que o menor uso de transporte público se vaia a manter en 2022 ou nos anos seguintes, especialmente tendo en conta que o aumento de prezos do combustible pode favorecer o crecemento de usuarios de bus urbano, fronte ao vehículo particular.

INTENCIÓN DE QUE O PERSOAL “PAGUE” AS PERDAS

Por outra banda, na resolución tamén se lembra que a concesión de Vitrasa foi prorrogada en xuño de 2020 por outros 5 anos máis e que, nese momento, a única condición que puxo a empresa foi reservarse o dereito de reclamar o reequilibrio económico financeiro ao Concello en caso de perdas.

De feito, a administración municipal compensou con 2,2 millóns de euros esas perdas durante o estado de alarma e, posteriormente, outorgou a Vitrasa outros 3,5 millóns con cargo ás subvencións aprobadas no Real Decreto do Goberno para paliar as perdas no transporte público.

A concesionaria do bus urbano seguiu reclamando máis diñeiro ao Concello e, ante a negativa deste a pagar, iniciou un contencioso administrativo nos xulgados de Vigo, no que reclama case 10 millóns de euros. Precisamente, ao ver rexeitadas as súas pretensións no Concello, en marzo de 2022 comunicou ao persoal a súa intención de aplicar ese ‘rexeitamento salarial’.

Segundo sinala o árbitro no seu laudo, en plena pandemia, a empresa asegurouse unha prórroga por un período amplo e fío a solución de todos os seus problemas á reclamación do reequilibrio económico ao Concello olívico. Ao non conseguilo “pacíficamente e de modo automático na extensión desexada, cambia de obxectivo de quen paga as perdas, e diríxeo cara ás persoas traballadoras”.

PERDA DE PODER ADQUISITIVO

Con respecto á proporcionalidade da medida solicitada por Vitrasa e para os efectos que tería sobre o persoal, o laudo subliña que os gastos de persoal non han experimento practicamente ningunha subida e que, de feito, o convenio colectivo caducou en decembro de 2020 e atópase vixente en ultraactividad, de maneira que os soldos dos traballadores non tiveron ningún incremento desde entón.

Así mesmo, sinala que as negociacións para pactar un novo convenio non frutificaron e que a inaplicación solicitada por Vitrasa “parece a procura dun atallo”, e leva medidas “moi lesivas” para 350 familias.

O laudo emitido este martes é vinculante e “inmediatamente executivo”, aínda que pode ser recorrido conforme ao procedemento e motivos recolleitos no Estatuto dos Traballadores.

ÚLTIMAS

Retencións de varios quilómetros na AP-9 ao seu paso por Vigo tras producirse un accidente e unha picada de roda

Un accidente entre un camión e un coche e unha picada de roda doutro...

Por que foi anulado o plan de urbanización do Barrio do Cura?

O xulgado do contencioso administrativo 1 de Vigo ditou sentenza pola que declara nulo...

Ferida unha persoa tras ser atropelada en Vigo

Unha persoa resultou ferida na mañá deste martes tras ser atropelada por un vehículo...

Os 15 pediatras que obtiveron praza por concurso de méritos na área de Vigo teñen ata o 18 de abril para incorporarse

O Diario Oficial de Galicia (DOG) publicou recentemente dúas resolucións que adxudicaron a 70...