A asociación Vigo VMP maniféstase en Vigo para pedir “mobilidade sustentable” e que se escoite aos usuarios

Concentráronse preto de 60 persoas protestando contra a "sobrerregulación" destes vehículos.

Usuario dun patinete eléctrico ou VMP (Vehículo de Moovilidad Persoal) / Gustavo Valiente - Europa Press - Arquivo

A asociación Vigo VMP (Vehículo de Mobilidade Persoal) organizou unha manifestación polo centro de Vigo na que se concentraron unhas 60 persoas, segundo fontes da organización, para pedir unha “mobilidade sustentable” e que se escoite aos usuarios.

A manifestación durou unha hora e media e o percorrido foi circular. O punto de saída foi a Plaza el Rey, e terminou na mesma localización coa lectura dun manifesto. Á protesta acudiu tamén a Asociación Coruñesa de Usuarios de VMP.

O presidente da asociación Vigo VMP, Bernardo Rey, explicou que a concentración se convocou para pedir unha “mobilidade sustentable” e que “se nos escoite” porque “se están facendo leis para os usuarios, pero sen os usuarios”.

Concretamente, as protestas ían centradas, por unha banda, nunha ordenanza municipal reguladora dos vehículos de mobilidade persoal en Vigo e, por outro, nun reclamo a nivel nacional para loitar contra unha “sobrerregulación” dos VMP.

En canto á ordenanza municipal, a Asociación presentou unha serie de alegacións e o presidente de Vigo VMP explicou que se atopan á espera de que se reúna con eles a concelleira de Seguridade Elena Espinosa xa que “comentou que nos ía a recibir”.

Esta manifestación coincide con outras 12 convocadas por toda España pola Federación Española de VMP para protestar contra o Manual de Características Técnicas publicado no BOE o 21 de xaneiro de 2022.

Bernardo Rey explicou que devandito manual “nace como unha forma de garantir uns mínimos estándares de calidade, pero na realidade é unha sobrerregulación e unhas limitacións excesivas”.

“MEDIDAS ROCAMBOLESCAS”

Rey explicou que o Manual ten “medidas bastante rocambolescas” e puxo o exemplo de controlar a velocidade e potencia dos vehículos: “unha persoa media nunha cidade chaira, vale, pero con esas medidas nunha cidade con costas e unha persoa con máis peso seralle imposible desprazarse nestes vehículos”.

Outro exemplo que puxo Rey é que a partir de xaneiro de 2024 será obrigatorio vender vehículos certificados e estableceuse unha moratoria de cinco anos para os vendidos antes da posta en marcha do manual, “pero estes vehículos non van poder ser certificados”.

Isto vai causar que a partir de xaneiro de 2027 “máis de tres millóns de vehículos vanse a ir a un colector” porque “non os deixarán circular”, algo que desde as asociacións alertaron que terá “un gran impacto ambiental”.