Os sindicatos valoran como “magnífica noticia” o Perte do Naval para Galicia

Os sindicatos esperan que esta liña de actuación consiga que o sector naval galego se "relance".

Entrada principal de Estaleiros San Enrique (antiga Factorías Vulcano), en Teis (Vigo).

Sindicatos valoraron este martes o Proxecto Estratéxico para a Recuperación e Transformación Económica do Sector Naval, o Perte Naval, aprobado esta mañá polo Consello de Ministros, sobre o cal dixeron que se trata dunha “magnífica noticia” que esperan que “relance” o sector en Galicia.

Neste sentido, desde CC.OO. Ramón Sarmiento puxo en valor a importancia da aprobación deste Perte, que sitúa ao sector naval como “estratéxico” para a descarbonización da economía e establece unha serie de aspectos susceptibles de recibir axudas como a dixitalización, a modernización e a robotización de procesos produtivos, así como a formación e a capacitación do persoal.

Ademais, en declaracións a Europa Press subliñou que os proxectos financiables están obrigados a ser presentados de forma agrupada, tendo en conta ao conxunto da cadea de valor, xa que non recibirán axudas accións levadas a cabo por unha soa empresa.

Así, Sarmiento calculou que un 50% dos 1.460 millóns de euros do Perte poderían destinarse ás empresas galegas, “polo número de empresas e estaleiros”, dos cales unha “parte relevante” irá a Navantia, segundo estima.

“Esperamos que Galicia teña a oportunidade de optar a parte importante dos fondos”, engadiu, indicando que prevé que se cre emprego e que se relance o sector.

Na mesma liña falou Rubén Pérez de UGT, que puxo en valor que o Perte é unha “magnífica noticia” para o conxunto do sector de Galicia e de toda España, e en concreto para as empresas da Ría de Vigo, onde se espera que se “relance” grazas á venda de Barreras, á posible reactivación de Vulcano e doutros estaleiros co apoio dos fondos para a reconversión e dixitalización.

“Cremos que é unha maneira importante de aproveitar e diversificar o sector e apostar por emprego de calidade e estable da man deste novo mundo que estamos a construír relacionado coas enerxías renovables e todo o que levan”, reivindicou Pérez, en declaracións a Europa Press.

Pola súa banda, desde a CIG César Rodríguez indicou que, a pesar de non ter a información completa do Perte, a priori o plan está moi vinculado a formación e especialización de procesos, ademais da a eólica mariña.

Neste sentido, indicou que si é importante todo tipo de innovación, como as novas motorizaciones menos contaminantes, pero desde a organización sindical “teñen dúbidas” de que o Perte teña un “grande impacto” no sector, xa que “non hai resposta” para artilleiros como Barreras.

Ademais, en declaracións a Europa Press, lamentou que está enfocado cara á realidade dos “grandes estaleiros” como Navantia, que é público, e non cara ás empresas auxiliares, que son as que sosteñen moitos postos de traballo. “Parte desde arriba, non desde a base. Dos que teñen certa capacidade, dos grandes estaleiros”, criticou.

PERTE DE AUTOMOCIÓN

O Consello de Ministros aprobou este martes un novo Perte, neste caso orientado á industria naval, que contará cun investimento de 1.460 millóns de euros, dos que 310 millóns procederán do sector público.

Así o anunciou a ministra de Industria, Comercio e Turismo, Reyes Maroto, na rolda de prensa posterior á celebración do Consello de Ministros deste martes, na que cifrou en 3.100 o número de postos de traballo que esta iniciativa axudará a crear.

O obxectivo é impulsar a colaboración público-privada para transformar a cadea de valor do sector, diversificando a actividade, dixitalizándoa e fomentando a sustentabilidade ambiental e a formación e capacitación dos seus traballadores.

Para iso, destinaranse 310 millóns de fondos públicos que activarán un total de 1.460 millóns de euros en investimentos, contribuíndo así a aumentar o peso da industria naval e a desenvolver novas capacidades.

Un dos elementos que cobrará maior importancia neste Perte é o desenvolvemento de enerxías renovables mariñas, polo que se impulsará o desenvolvemento de buques de baixas emisións, mellorando ao mesmo tempo a competitividade nos mercados internacionais.

Actualmente, a industria naval emprega a 70.000 persoas e factura ao redor de 7.500 millóns de euros cada ano, con máis de 20 estaleiros con capacidade para construír buques de gran volume, sendo España a segunda maior potencia europea que fabrica estas unidades, así como a novena a nivel mundial.