InicioEconomíaStellantis adianta un ERTE para 3.700 empregados ante a crise de materiais

Stellantis adianta un ERTE para 3.700 empregados ante a crise de materiais

O sector da automoción prepárase para botar man dos ERTEs este 2022 ante a falta de produtos básicos para a elaboración dos vehículos.

PUBLICADO O

O expediente de regulación temporal de emprego (ERTE) das fábricas españolas no sector da automoción, debidos aos problemas produtivos derivados da falta de semiconductores, que se prolongarán durante 2022, poderían afectar a máis de 23.000 traballadores. En Galicia, o da planta de Stellantis (antiga PSA) en Vigo afectará a 3.721 empregados.

A española Seat foi a primeira en anunciar un novo ERTE que terá vixencia ata ben entrado o 2022. O pasado setembro, a firma automobilística e os representantes sindicais alcanzaron un acordo sobre o ERTE exposto pola compañía, o cal durará ata o 30 de xuño de 2022, e terá unha afectación diaria máxima entre 482 e 1.276 traballadores nas súas plantas en Cataluña.

Ambas as partes pactaron un plan social polo que a compañía mellora a prestación por desemprego dos afectados polo ERTE e ofrece a posibilidade de facer formación, por exemplo en vehículo eléctrico, mantendo o 100% da remuneración. Tamén se acordou que os maiores de 55 anos e os empregados que non xerasen dereito á prestación de desemprego quedarán excluídos do ERTE. A ela, o pasado mes de novembro sumouse Renault España, que acordou prolongar o seu ERTE, que afectaría a uns 8.777 traballadores das factorías de Valladolid e Palencia, ata o 30 de xuño de 2022..

Doutra banda, o consorcio Stellantis aprobou un ERTE na súa planta de Vigo que se aplicará durante 60 días laborais, ampliables en 15 días máis, ao longo de todo o 2022 e que afectaría os operarios con contrato indefinido a tempo completo, uns 3.721 traballadores. A regulación aplicaríase a estes operarios unha vez que consuman os seus días de adecuación e o seu saldo da ‘bolsa de horas’.

Da mesma forma, na planta de Figueruelas acordou un novo ERTE durante 2022, que contempla ata sesenta días por traballador, que poderían chegar a oitenta. Quedarán excluídos aqueles empregados a tempo parcial que se rexerán pola ‘bolsa de horas’.

De cara a 2022, a dirección de Ford Almussafes tamén expuxo o 5 de xaneiro na comisión consultiva un novo ERTE para as plantas de vehículos e departamentos auxiliares de 15 días laborais de parada completa no primeiro trimestre, unha semana por mes, que afectaría a 4.764 traballadores. O vindeiro luns 10 de xaneiro están citados os sindicatos a unha nova reunión para chegar a un acordo.

Así mesmo, o pasado 5 de xaneiro a dirección da planta de Mercedes-Benz de Vitoria anunciou aos sindicatos a súa intención de presentar un novo ERTE. A compañía tivo que adiantar as vacacións de verán ás máis de 5.000 persoas que traballan na factoría arabesa pola falta de ‘chips’.

Por último, a planta de Volkswagen Navarra acordou en decembro cos sindicatos un calendario para 2022 que establece unha produción de 304.000 vehículos e unha xornada de 215 días, ademais dunha serie de garantías salariais e laborais para o persoal. A compañía afirmou que se tivesen que pechar días, acordará un novo ERTE.

ÚLTIMAS

Vigo rexistra as máximas choivas de España nunha semana na que os encoros galegos seguen ao 88%

A reserva dos encoros galegos mantense no 87,6%, cun total de 3.253 hectómetros cúbicos,...

O BNG pide grupos e artistas locais en Castrelos, tamén como teloneiros, no canto do “autobombo” do alcalde

O grupo municipal do BNG en Vigo volveu a pedir un ano máis que o Concello...

A CIG denuncia que Constellium Automotive está “a vulnerar o dereito á folga” ao contratar persoal externo

O sindicato CIG denunciou este martes que a dirección de Constellium Automotive, auxiliar de...

Condenada a 2 anos e 4 meses de cárcere por estafa unha muller que cobraba fianzas de falsos alugueres en Vigo

A sección quinta da Audiencia Provincial de Pontevedra, con sede en Vigo, condenou a...