O pleno de Vigo reclama á Xunta financiamento para unha liña de autobús ao aeroporto de Peinador

O concelleiro socialista Abel Losada denunciou a "discrecionalidade" na repartición de fondos autonómicos e tachou de "escandaloso" o "rumbo" cara a municipios gobernados polo PP, así como "a imposición de obrigacións a concellos" sen achegar "o soporte financeiro necesario".

Concelleiros da corporación municipal durante o pleno. CONCELLO DE VIGO

O pleno de Vigo aprobou senllas mocións socialistas para instar á Xunta a acreditar criterios de concesión de axudas a municipios e a implantar e financiar unha liña de autobús ao aeroporto de Peinador.

As mocións saíron adiante cos apoios dos dous concelleiros de Marea de Vigo e o do BNG e o rexeitamento dos populares unha sesión celebrada este mércores e na que non estivo presente o alcalde, Abel Caballero, ao permanecer illado por un posible contacto cun positivo por covid-19. Ademais, os dous concelleiros de Marea de Vigo, Rubén Pérez e Oriana Méndez, participaron de forma telemática ao atoparse nos seus domicilios á espera de realizarse unha PCR por presentar síntomas compatibles coa enfermidade.

Neste contexto, o concelleiro socialista Abel Losada denunciou a “discrecionalidade” na repartición de fondos autonómicos e tachou de “escandaloso” o “rumbo” cara a municipios gobernados polo PP, así como “a imposición de obrigacións a concellos” sen achegar “o soporte financeiro necesario”.

Tras pór o foco en convocatorias de axudas da Xunta que se cobren “en minutos” a pesar de abrirse os prazos de madrugada, Losada criticou que se esixa aos municipios “baixar impostos”, o que implica que “se endebeden”, e pediu que se concedan subvencións en réxime de concorrencia competitiva. Así, lembrou unha sentenza do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) contraria ao outorgamento dunha puntuación adicional a municipios do programa de concellos emprendedores nunha convocatoria.

Pola súa banda, o portavoz do Grupo Municipal Socialista, Alfonso Marnotes, lamentou que a moción socialista non inclúa “nin unha soa mención a Vigo” e “combine conceptos”. Tamén reivindicou que “a Xunta concede a maior parte do seu orzamento en subvencións”, das que a maioría “son para cidadáns, empresas e entidades sen ánimo de lucro”. Tras insistir en que “as axudas directas en emprego e formación terminaron” e que todas se conceden “en concorrencia competitiva”, considerou “coherente” que se esixa a municipios que reciben axudas que “non teñan os tributos máis altos”.

O portavoz de Marea de Vigo sinalou que se evidenciou que a administración máis próxima á cidadanía son os municipios, polo que apostou por destinar recursos do Goberno e as comunidades aos mesmos. Ademais, urxiu unha modificación lexislativa sobre o financiamento local, que lembrou que figura no acordo de goberno do PSOE e Unidas Podemos.

O concelleiro do BNG, Xabier P. Igrexas, apoiou a demanda de “transparencia” de criterios obxectivos na concesión de axudas, xa que “o PP tende á discrecionalidad”, e concluíu que “o problema de fondo é o financiamento local”. En todo caso, considerou que a concesión de máis de 2 millóns de euros do Goberno central ao Concello para actuacións de impulso turístico non foi obxectiva e censurou a “opacidade” do goberno local sobre os proxectos cos que se busca captar fondos de recuperación.

TRANSPORTE AO AEROPORTO

O pleno tamén aprobou unha moción socialista para instar á Xunta de Galicia a implantar e financiar, nos mesmos termos que con outras cidades, unha liña de autobús que conecte o centro de Vigo co aeroporto. O concelleiro socialista Jaime Aneiros defendeu que esta representa “unha moción de xustiza” e “unha cuestión de interese público e supramunicipal”, xa que a conexión pode incrementar a potencialidade do sector hostaleiro e é necesaria para relacións económicas en toda a provincia. No entanto, acusou ao Goberno galego de “facer chantaxe” ao condicionar o financiamento do servizo a un convenio.

Mentres, Marnotes lembrou que a Xunta propuxo unha colaboración de ata 260.000 euros en 2016 para implantar “unha liña competitiva”, pero o Concello “impediu” o alcance dun convenio “porque está nunha política de confrontación”. Así, achacou o feito de que Vigo non conte cunha liña de autobús específica para o aeroporto á vixencia de “unha concesión obsoleta” no transporte urbano prorrogada desde os anos 90. De feito, afirmou que, á marxe do aeroporto, a cidade presenta problemas de conectividade co Hospital Álvaro Cunqueiro e as parroquias.

Rubén Pérez apoiou a moción e incidiu na importancia do aeroporto nun momento no que “o nivel de ocupación do ferrocarril pode ser un factor de competencia”. Así mesmo, reprobou que “se utilice a firma ou non do convenio para condicionar a existencia da liña co aeroporto” e insistiu en que non resulta preciso dispor dunha lei de área metropolitana para contar cun transporte na zona. “É simplemente asinar un acordo e ter un autobús adaptado para isto”, aseverou o edil, que chamou a “ter unha visión metropolitana” da conexión co aeroporto dado que “hai moitos viaxeiros que non son da cidade”.

Igrexas viu “incomprensible” que o aeroporto non conte cunha liña de autobús, senón cun autocar que circula pola zona e ten unha parada na terminal, pero “non está adaptado para levar maletas”. Por iso, explicou que o BNG trasladou esta cuestión nas súas emendas aos orzamentos da Xunta e apostou por potenciar a intermodalidad cunha conexión das dúas estacións de ferrocarril.

Noutra orde de cousas, o grupo socialista rexeitou senllas mocións do BNG e PP para mellorar a conexión ferroviaria da cidade e pedir “transparencia” ao Goberno sobre a viabilidade da variante de alta velocidade de Cerdedo, o que impediu a súa aprobación.