Asime reclama un candidato con “experiencia” para liderar Barreras

A patronal galega do metal cifra a débeda coas auxiliares en 12 millóns.

Imaxe do estaleiro Barreras / PEDRO DAVILA-EUROPA PRESS - Arquivo.

A patronal galega do metal, Asime, apelou á “responsabilidade” do propietario de Fillos de J. Barreras, Cruise Yatch Yardco, no proceso de venda para que o estaleiro vigués adxudíquese a un candidato con “experiencia” na construción ou reparación naval e, na medida do posible, con contratos en carteira, e cifrou a débeda pendente coa industria auxiliar en 12 millóns de euros.

Así se pronunciou nunha rolda de prensa celebrada este luns en Vigo o secretario xeral de Asime, Enrique Mallón, despois de que a fase de análise das ofertas vinculantes presentadas no marco do proceso de venda do estaleiro vigués arrincase a comezos deste mes e nun momento no que se prevé que finalice de face a comezos de 2022.

Ante este escenario, reclamou que non se priorice a cantidade de diñeiro ofertada ao seleccionar ao adxudicatario, xa que unha diferenza de “2, 3 ou 5 millóns” pode resulta “irrisoria” en comparación co impacto económico da actividade do principal estaleiro privado de España. Tras apuntar que ten constancia de “polo menos tres” ofertas, concluíu que unha diferenza de varios millóns nestas pode resultar “irrelevante” dado que “algúns candidatos din que poden achegar contratos de ata 800 millóns de euros”.

Nesta liña, o secretario xeral de Asime lembrou que Barreiras chegou a xerar ata 3.000 empregos directos e indirectos e apelou á “responsabilidade” do propietario, xa que a adxudicación “vai afectar non só aos acredores, senón tamén ao sector no seu conxunto”. De feito, cifrou en 12 millóns de euros a débeda do estaleiro pendente coa industria auxiliar, que confiou en que o adxudicatario “asuma de modo responsable”.

Así as cousas, advertiu de que unha adxudicación a un candidato que “simplemente achegue unha cantidade económica”, levará que Asime adopte “accións legais, comerciais e de mercadotecnia” e tamén chamou á “responsabilidade” do órgano xudicial correspondente, ao que apuntou que se presentarán unha ou varias ofertas para a súa validación, e o Porto de Vigo.

CONCESIÓN DE TERREOS DE LA ANTIGUA VULCANO

Por outra banda, referiuse a a aprobación por parte do Porto do prego de bases para sacar a concurso a concesión dos terreos que ocupa as antiga Factorías Vulcano (agora Estaleiros San Enrique), cun investimento mínimo requirida de 974.800 euros máis IVE e un prazo de 10 anos ampliables a 15, se se supera o investimento nun 25%.

A este respecto, Enrique Mallón explicou que “hai meses” esta entidade “puña en valor proxectos de reparación naval que garantían un futuro para as instalacións” e “agora sácase a concurso unha superficie menor que a Vulcano” con 15 anos de concesión, “un prazo mínimo para que haxa interese de calquera xestor ou investidor”.

Aínda que recoñeceu que ve “con satisfacción” que o Porto dedique a superfice á actividade naval, alertou da “falta de infrestructura” e sinalou que dos 50.000 metros cadrados cos que chegou a contar a extinta Vulcano pasouse a contar con 18.000. Tras insistir en que “se se fai ben poden ser instalacións estratéxicas”, remarcou a importancia de contar con “proxectos reais” e analizar “que poden achegar”.

Por iso, pediu que a superficie “se adxudique ao mellor candidato” e apelou ás institucións con representación no Consello de Administración do Porto –o propio Porto, a Xunta e o Concello– a efectuar este loro do estribo “pensando na capacidade da industria”.

Despois que Vulcano entrase en liquidación, o Porto reclamou a concesión, que expiraba en 2027, ao entender que se extinguiu. Ao darlle a Xustiza a razón púxose en marcha o proceso para o lanzamento dun novo concurso. Estes terreos atopábanse en mans de Estaleiros San Enrique, aínda que o presidente portuario, Jesús Vázquez Almuiña, confirmou o pasado mes a súa entrega á institución, o que supón que a empresa quedase sen acceso á lámina de auga.