InicioSociedadeEthel Vázquez critica que o proxecto "sine die" da liña do AVE...

Ethel Vázquez critica que o proxecto “sine die” da liña do AVE por Cerdedo non conta con investimento nin cronograma

A conselleira reprobou o "acto inusual" protagonizado o pasado luns pola presidenta de Adif, Isabel Pardo de Vera, e o alcalde de Vigo, Abel Caballero.

PUBLICADO O

- Advertisement -

A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, critica que a variante do AVE por Cerdedo, que permitirá a conexión directa entre Vigo e Madrid –sen ter que pasar por Santiago–, non conta con investimento nin cronograma, nun proxecto “sine die”.

A preguntas dos medios este martes, despois de que o estudo hidroxeolóxico confirmou a “idoneidade” do trazado, a conselleira reprobou o “acto inusual” protagonizado o pasado luns pola presidenta de Adif, Isabel Pardo de Vera, e o alcalde de Vigo, Abel Caballero, no que “non dixeron o que preocupa”: “Non trasladaron o cronograma e os prazos concretos de cando se vai a pór en servizo o AVE por Cercedo”.

E é que lamenta que faltan diversos trámites como un estudo informativo, consultas a administracións, unha nova avaliación ambiental, ademais do cronograma, investimento e plan de financión.

“Constatouse e quedou claro que a variante do AVE por Cerdedo é un proxecto ‘sine die’, non ten data”, reprocha Ethel Vázquez no tocante a unha obra “atrasada indefinidamente”.

Paralelamente, demandou a Adif que “actúe na liña do Miño”, dado que “non é xusto” que presente un “estado lamentable” no Corredor Atlántico de mercadorías.

RECORTE DE LIÑAS

Este martes, a conselleira reuniuse en Santiago con representantes do sindicato CC.OO., que lle demandaron que “tome partido” polo ferrocarril público en Galicia e inste a Renfe a que repoña todos os servizos que había antes da pandemia.

Segundo CC.OO., actualmente só funcionan o 25% dos servizos de media distancia de ancho métrico, o 50% dos servizos de media distancia de ancho convencional e o 80% do eixo atlántico entre A Coruña e Vigo. Respecto diso, Ethel Vázquez censurou que “non se restituíron” os servizos ferroviarios en Galicia despois do levantamento do estado de alarma.

Sobre este extremo, lembra que a Xunta remitiu preto de “medio centenar” de peticións a Renfe e ao Ministerio de Transportes para trasladar esta problemática, pero a resposta obtida pasa por que as liñas se volverán a pór en función da demanda, o que considera un “círculo vicioso” porque “se non hai servizo de calidade, é imposible recuperar demanda”.

A modo de exemplo, advirte de que só circulan o 25% de trens que había antes da pandemia entre Ferrol e Ribadeo, así como o 25% dos trens entre Galicia e Portugal. Tampouco están restituídos a oferta de trens hoteis con Madrid e Barcelona, ademais de que non se realiza a parada en Vilagarcía no tren a Madrid. “Non podemos permitirnos dar un paso atrás”, avisa a conselleira, polo que a Xunta vai seguir ” dando a batalla”.

No tocante á petición que fará España e Portugal á UE para que destine fondos á alta velocidade entre Vigo e O Porto, Ethel Vázquez valora que, “por fin”, o Executivo central “se alíe” coas reivindicacións que realizaron “conxuntamente” a Xunta co Goberno portugués.

Nesta liña, avoga por traballar “conxuntamente” na solicitude de fondos europeos para a eurorrexión co fin de “fortalecer” a mobilidade internacional en materia ferroviaria.

ÚLTIMAS

Hosteleiro libanés de Vigo expulsa un grupo de turistas israelís por mal comportamento no seu restaurante

Un hosteleiro libanés que rexenta un restaurante en Vigo expulsou a un grupo de...

Vigo anuncia que inicia os trámites para unha ordenanza sobre vivendas de uso turístico

O alcalde de Vigo, Abel Caballero, anunciou que o Concello iniciou a tramitación dunha...

OPINIÓN.- Unha cidade para quen a fixo grande

O Partido Popular de Vigo vén de propoñer que a antiga estación de autobuses...

Stellantis fai a última porposta para pagar a prima variable cun novo marco regulador

A dirección de Stellantis Vigo trasladou este xoves a sindicatos a súa última proposta...