Un proxecto con financiamento europeo absorberá CO2 mediante estruturas mariño costeiras no porto de Vigo

O proxecto está aliñado co Acordo Verde da Unión Europea, a Estratexia Europea Mariña e a Estratexia da UE sobre Biodiversidade para o 2030.

Recreación do proxecto LIVING PORTS que se instalará no Porto de Vigo para favorecer a biodiversidade e absorber CO2.. LIVING PORTS

O porto de Vigo implantará nas súas instalacións infraestruturas que fomenten a biodiversidade a través do proxecto ‘Living Ports’, que conta con financiamento europeo do ‘Horizonte 2020’ Fast Track to Innovation. O obxectivo é reducir riscos e escalar proxectos de industrialización sensibles co medio ambiente na Unión Europea de forma urxente.

Así, o da cidade olívica, que é o porto pesqueiro máis grande do mundo e un dos portos de transporte máis transitados do noroeste da Península, utilizará, por primeira vez en Europa, a tecnoloxía ‘ECOncrete’ que fomenten a biodiversidade nas construcións mariño-costeiras e ao mesmo tempo absorban dióxido de carbono (CO2).

O proxecto está aliñado co Acordo Verde da Unión Europea, a Estratexia Europea Mariña e a Estratexia da UE sobre Biodiversidade para o 2030.

Durante a presentación do proxecto en Vigo, o director executivo de ECOncret, Ido Sela, asegurou que esta iniciativa cataliza un cambio nas infraestruturas marítimo-costeiras (IMC para que se afasten do “obsoleto gris” por solucións que inclúen a natureza, con beneficios tanto estruturais como ambientais e socioeconómicos ademais de “un importante efecto de sumidoiro de carbono”.

No proxecto participa un consorcio de catro socios de tres países, ademais do coordinador do proxecto ECOncrete Tech Ltd, forman parte unhas empresas israelí provedora de solucións IMC ecolóxicas; o Porto de Vigo; a empresa española de construción e reparación naval, Cardama Shipyard; e os Institutos de Enxeñaría Civil e Recursos Acuáticos da Universidade Técnica de Dinamarca (DTU).

As actuacións a gran escala realizaranse na dársena da Laxe, no peirao de transatlánticos, cunha estrutura de 310 metros cadrados que facilitará a colonización de fauna e flora (con Econcrete sexa wall panels) no intermareal e onde se instalará un visor submarino flotante, deseñado polo estaleiro vigués Cardama, que facilitará a súa observación.

A segunda actuación consistirá na instalación de 100 estruturas intermareales (unidades Econcrete Tide Pool e ECO armor block) que proporcionarán unha mellora na estabilización costeira creando simultaneamente novos hábitats e fomentando a biodiversidade na zona.

O proxecto ten unha duración de tres anos, nos que a Universidade Técnica de Dinamarca (DTU) liderará a monitorización estrutural e biolóxica. Ademais, un equipo de expertos italianos avaliará a redución de contaminación acústica asociada coa proliferación de organismos mariños nas unidades ECOncrete.

“O proxecto Living Ports atópase totalmente aliñada coa estratexia da Autoridade Portuaria de ser sumidoiro de Carbono en 2030, sendo un proxecto único e que sitúa ao Porto de Vigo como pioneiro en proxectos de mellora de ecosistemas e captación de CO2″ sinalou o presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Jesús Vázquez Almuiña, que sinala que con este proxecto avánzase no crecemento azul e a redución do impacto ambiental no marco do programa ‘Peiraos do Sopor’.

Mentres, o cofundador, director executivo e coordinador do proxecto, Ido Sela, asegurou que ECOncrete está a promover unha “revolución” nos portos marítimos proporcionando ferramentas que simultaneamente mellorarán as características estruturais e estado do medio ambiente.

“Living Ports será un exemplo icónico de infraestrutura portuaria inclusiva coa natureza: unha fronte marítima activo que proporcionará un hábitat próspero e un lugar de esparexemento para a cidadanía”, vaticina.

Na mesma liña o xefe da división de Proxectos e Obras do Porto de Vigo, Gerardo González, lembrou que o Porto de Vigo considérase “punto verde de e referencia en Europa cunha política moi activa na protección do medio ambiente”.

Desde a Universidade Técnica de Dinamarca (DTU), Wolfgang Kunther, subliñou que co proxecto Living Ports, a institución académica e os seus colaboradores internacionais están “á vangarda dos desenvolvementos portuarios” porque o proxecto crea as ferramentas e procedementos para os portos da próxima xeración, que non só constitúen infraestruturas cruciais, senón que tamén se converten en espazos onde poden habitar unha ampla gama de organismos mariños”.

Por último, o responsable de I+D+i de Estaleiro Cardama, Borja Cardama defendeu que este tipo de proxectos como as estruturas de monitorización submarinas son “bos exemplos de como a innovación da industria naval pode axudar a preservar os ecosistemas mariños”.