Os sindicatos piden a Stellantis que o ERTE acolla tamén aos empregados a tempo parcial

O pasado xoves arrincaron as negociacións sobre este ERTE, coa presentación da formulación por parte da empresa. Este luns os sindicatos presentaron as súas contrapartidas, tras o que está previsto que este martes e mércores celébrense outras dúas reunións.

Liña de montaxe na planta de PSA Peugeot Citroën en Vigo.

Sindicatos da planta de Stellantis en Vigo (antes PSA Peugeot Citroën) trasladaron á dirección da empresa a necesidade de que, no marco do expediente temporal de regulación de emprego (ERTE) exposto pola dirección,  se ofrezan mecanismos para dar garantías tamén aos traballadores con contratos a tempo parcial, tanto fixos como eventuais.

Así, entre outras medidas, UGT pediu que se establezan rotacións para que as paradas non afecten máis a uns traballadores que a outros, e que aos empregados con contratos temporais garántaselles un salario mínimo mensual de 80 horas.

Ademais, reclamou unha compensación do 100 % do salario bruto; que os ERTEs non afecten ao cobro de vacacións, pagas extra nin curmá de beneficios; e que se deixe á marxe aos traballadores de máis idade para evitar que lles penalice na súa xubilación.

Pola súa banda, a CUT censurou que por parte da empresa preténdese deixar “sen ningunha protección social” para os traballadores a tempo parcial, “entre os que se atopan non só eventuais, senón indefinidos”. “A empresa non busca unha protección social para as persoas traballadoras, senón un abaratamento de custos e de cargas sociais impositivas“, denunciou.

Así mesmo, o portavoz da CIG, Manuel Domínguez, criticou que a dirección “pretende pegarlles unha patada aos traballadores a tempo parcial”, e asegurou que “hai medidas suficientes sen ter que recorrer a un ERTE”, entre elas unha baixada de cadencia ou a aplicación do estatuto de formación.

No mesmo marco, denunciou que como xustificación desta medida non se recorra unicamente aos problemas de subministración de semiconductores –microchips– senón tamén ao Covid-19. Así, remarcou que “a pesar da situación de covid segue habendo unha saturación de demanda e do volume de produción”.

Finalmente, Santiago García Cameselle, de CC.OO., comentou no seu momento que a proposta de duración do ERTE parécelles “razoable”, aínda que entende necesario “buscar mecanismos para a protección da totalidade do persoal”. “Ese vai ser o noso cabalo de batalla: garantir un mínimo de remuneración” aos traballadores a tempo parcial, remarcou.

PROPOSTA EMPRESARIAL

O pasado xoves arrincaron as negociacións sobre este ERTE, coa presentación da formulación por parte da empresa. Este luns os sindicatos presentaron as súas contrapartidas, tras o que está previsto que este martes e mércores celébrense outras dúas reunións.

En concreto, a dirección da planta de Stellantis en Vigo expuxo a aplicación dun expediente temporal de regulación de emprego (ERTE) con duración de 60 días e que cubriría a 3.749 traballadores (o que non quere dicir que se teña que aplicar necesariamente ese tempo nin que afecte a todos os operarios).

A proposta de ERTE da empresa recolle a aplicación a 3.749 traballadores, que son aqueles empregados a tempo completo e indefinidos; e empezaría a aplicarse despois de Semana Santa, cun máximo de 60 días de suspensión, tras esgotar todas as medidas de flexibilidade pactadas.

CRISE DOS MICROCHIPS

A empresa puxo esta medida sobre a mesa ante o “problema conxuntural” da falta de pezas que afecta a toda a industria de automoción, derivada da chamada crise dos microchips (semiconductores), con intención de dar cobertura legal a un mecanismo que permita afrontar as paradas de produción por eses problemas de subministración.

Os problemas de subministración de pezas que levan microchips obrigaron a suspender quendas de traballo na planta de Stellantis en Vigo en varias ocasións desde principios de ano. De feito, o tres quendas do sistema M1 –no que se montan o Peugeot 2008, o C-Elysée e o Peugeot 301– estiveron parados desde o xoves ata este luns, cando se renovou a actividade ás 6,00 horas.

Fontes sindicais apuntaron que, no que vai de ano, na quenda de día pararon catro xornadas no sistema 1; na quenda de noite, sete xornadas no sistema 1 e tres xornadas no sistema 2; e na quenda de fin de semana, seis xornadas no sistema 1 e dúas xornadas no sistema 2.