O sector de automoción de Galicia bateu en 2020 a súa marca de facturación, cunha cifra de 10.450 millóns de euros, o que supón un 7,3 % máis que o ano anterior, e todo iso a pesar da pandemia de COVID e á importante caída dos investimentos.
Segundo os datos comunicados este mércores polo Clúster de Empresas de Automoción de Galicia (CEAGA), durante o pasado ano as empresas do sector aumentaron a súa facturación e tamén houbo un aumento do 2,5 % no emprego, alcanzando os 24.980 traballadores directos.
Ademais, a planta do grupo Stellantis (antiga PSA Peugeot Citroën) en Vigo representou en 2020 máis do 22 % do total de produción de vehículos en España, por diante de factorías como a de Martorell (Seat-grupo Volkswagen)) ou a de Stellantis en Zaragoza.
Con respecto ás exportacións, o automóbil galego supuxo o ano pasado case o 35 % das exportacións da comunidade autónoma, e alcanzou unha cifra global de 7.265 millóns (un 16,1 % máis). No entanto, as exportacións das empresas de compoñentes si se viron afectadas pola pandemia e baixaron un 12,4 %, ata situarse nos 1.620 millóns de euros.
Tamén experimentou unha redución significativa o capítulo de investimentos, que baixaron un 45 % con respecto ao ano anterior, e pasaron de 250 millóns (en 2019) a 137 millóns (en 2020).
O Cluster de Empresas de Automoción de Galicia destacou o “bo funcionamento” e “resiliencia” do sector pese ao contexto de crise mundial pola pandemia, aínda que apuntou que o futuro segue expondo “gran incerteza”.
Respecto diso lembrou que o sector lidera o proxecto AutoÁncora, que aspira a obter fondos de recuperación da UE para mobilizar 1.300 millóns de euros.