A Zona Franca proxecta unha planta de hidróxeno verde no polígono de Balaídos

Estima que podería funcionar a pleno rendemento en 2025 e xerar 500 empregos tras un investimento de 10 millóns de euros

O director xeral de Energylab, o alcalde de Vigo e presidente da Zona Franca, o delegado do Estado na Zona Franca e a presidenta da Deputación de Pontevedra

O Consorcio da Zona Franca de Vigo proxectou a implantación dunha planta de hidróxeno verde no polígono de Balaídos da urbe olívica para cuxa cofinanciamento busca optar aos fondos europeos de recuperación.

Nunha rolda de prensa celebrada este xoves en Vigo, o delegado do Estado na Zona Franca, David Regades, explicou que o pasado mes de decembro a institución presentou a manifestación de interese ao Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico do proxecto, susceptible de participar no programa que presentará o Goberno ao Mecanismo de Recuperación e Resiliencia, Next Generation. Se o Executivo central acepta esta proposta, a Unión Europea deberá ratificar a decisión.

En concreto, Regades detallou que o proxecto de implantación da planta de produción de hidróxeno verde no polígono de Balaídos, para a que se contou coa asesoría técnica de Energylab, requirirá dun investimento de 10,1 millóns de euros. Así, a Zona Franca prevé achegar o 40% desta cantidade e que o financiamento do resto se realice mediante fondos europeos.

O director xeral de Energylab, Juan Ignacio Rodríguez Fernández-Arroio, indicou que o sistema estará composto por sete electrolizadores de 60 metros cúbicos de produción por hora e unha xeración conxunta de hidróxeno anual de 140 toneladas. Tamén valorou que este proxecto se atope aliñado co Pacto Verde, enfocado no alcance a sustentabilidade.

Ademais, Regades precisou que para o desenvolvemento do proxecto se procederá a realizar unha instalación fotovoltaica en todas as cubertas das naves do polígono de Balaídos, xunto ao que se atopa a planta de PSA Peugeot Citroën. Deste xeito, o 50% da enerxía xerada polos paneis solares destinarase á produción de hidróxeno e a outra metade utilizarase para o consumo.

PRAZOS

Así, en 2022 realizaranse os proxectos técnicos e emitiranse os permisos e licitacións precisos para que a posta en marcha da instalación fotovoltaica teña lugar en 2023. Ao ano seguinte, porase en servizo a instalación de subministración de hidróxeno e en 2025 estímase que a planta funcionará a plena capacidade.

Respecto das vantaxes que pode levar o desenvolvemento do proxecto, o delegado do Estado na Zona Franca apuntou que permitirá abrir novas oportunidades de xeración de emprego sustentable e a creación de 500 postos de traballo.

O obxectivo é destinar destinar o hidróxeno xerado mediante a electrólise ao funcionamento de 60 carretillas de empresas do polígono, 10 camións de transporte que circulan entre o centro de PSA e a zona portuaria, 10 camións de recollida de lixo da cidade e cinco autobuses urbanos. Por iso, esta planta evitará o consumo de 648.000 litros de gasóleo anuais e a emisión de 1.875 toneladas de carbono.

O alcalde de Vigo e presidente da Zona Franca, Abel Caballero, definiu este proxecto como “excepcional” para o ámbito tecnolóxico, organizativo e económico. Así, recalcou que permite que a cidade “se adiante” aos obxectivos europeos mediante un modelo “extraordinariamente rendible” dado que “abarata custos”.

Adicionalmente, a presidenta da Deputación de Pontevedra, Carmela Silva, destacou que esta iniciativa será un “referente” e confiou en que será avaliada de modo positivo polo Goberno. Tamén lembrou as consecuencias derivadas pola pandemia, que xeraron a necesidade de “buscar solucións de futuro” baseadas no respecto ao medioambiente, unha aposta por un novo modelo que xa forma parte do “presente”.