A dirección da planta de Borgwarner en Vigo trasladou ao comité de empresa a súa intención de tramitar un Expediente de Extinción de Contratos que afectará a algo máis dun centenar de empregados do centro de Zamáns, segundo denunciaron os sindicatos.
Así, a empresa comunicou que extinguirá o contrato de 103 operarios (70 da planta de produción e 33 técnicos), unha medida que afecta unicamente á planta de Vigo, xa que Borgwarner ten outro centro de traballo en Porto do Molle, en Nigrán (Pontevedra). Esa regulación supón a extinción do contrato de máis do 20 por cento do persoal, composta por 477 traballadores.
Segundo explicou a Europa Press o presidente do comité, Luís Lobato (CIG), a dirección da factoría xustificou os despedimentos “por causas organizativas” e polo descenso de vendas de vehículos con motores diésel. “Alegan que a tendencia do mercado é de redución de vendas para este tipo de coches”, sinalou, e lembrou que a planta viguesa fabrica precisamente compoñentes para esas motorizaciones de construtores como Renault, Ford ou Fiat-Chrysler.
Por outra banda, o representante do comité lamentou que o período de negociación deste Expediente de Extinción de Contratos desenvolverase en pleno período vacacional, xa que se abriu o 3 de xullo e acaba o 1 de agosto. “A primeira quenda de vacacións vaise o 17 de xullo, e as dúas primeiras semanas de agosto a planta pecha, co total do persoal de vacacións”, explicou Lobato.
O presidente do comité denunciou a “mala fe” da empresa, acollida a un ERTE por causa de forza maior (debido á pandemia de coronavirus) e que, xa hai uns meses, en plena negociación do convenio colectivo, avanzou que, fora cal fora o resultado das negociacións, presentaría ese expediente de extinción.
BORGWARNER
A planta de Borgwarner en Vigo xustificou este expediente de regulación de emprego pola situación do mercado, ligada ao descenso de venda de coches con motores diesel, e apuntou que o seu futuro pasa por gañar competitividade e ser capaz de adxudicarse novos proxectos.
Así, a través dun comunicado, a empresa sinalou que a previsión de vendas para os próximos anos “continúa na senda de descenso que xa viña experimentando desde 2018, ligada á baixada de volume dos motores diesel”. Segundo subliñou, ese descenso é “dramático” e “a gran aposta de futuro está a ser a entrada do EGR para gasolina”.
Con respecto á extinción dos contratos que puxo sobre a mesa (que afectaría a máis do 20 por cento do persoal do centro de Vigo), Borgwarner sinalou que mantivo “informado permanentemente o comité de empresa e a todo o persoal da situación e dos esforzos que se están realizando para atraer carga de traballo”.
“O futuro da planta pasa por garantir a súa competitividade e poder loitar pola adxudicación de novos proxectos”, incidiu a empresa, que lembrou que, en todo caso, presentou ao comité un plan de acompañamento para “minimizar o impacto” do ERE “con diferentes medidas”. A ese respecto, a dirección trasladou a súa “intención de negociar” durante o período de consultas, e de “estudar e valorar” posibles iniciativas que propoña a parte social. Para iso, está prevista unha reunión este xoves.
BorgWarner diminúe o seu beneficio un 20% en 2019, ata 688 millóns