Ritz centra o seu traballo en novos “contratos viables” para Barreras

A norteamericana toma o control do estaleiro pero non confirma se comprará as accións de Pemex e Albacora. A Xunta celebra o acordo de Barreiras pero lembra que aínda "queda por percorrer o camiño máis difícil".

Traballadores de Barreras / Miguel Núñez
Traballadores diante dun buque de Barreras © Miguel Nuñez

A sociedade Cruise Yacht 1 Ltd, CY1L (navieira de Ritz Carlton), confirmou este luns a presentación, no xulgado do Mercantil 3 de Pontevedra, con sede en Vigo, do acordo de reestruturación do estaleiro vigués Hijos de J. Barreras, e avanzou que o novo equipo que se nomee terá o “desafío” de garantir a finalización de cruceiro de luxo ‘Evrima’, propiedade de CY1L, así como doutros “contratos viables”, sobre os que non concretou máis.

A través dun comunicado, a sociedade sinalou que o acordo de reestruturación, no que participaron, ademais de CY1L, os donos do 75 por cento das accións (a petroleira mexicana Pemex e o grupo Albacora), así como a banca, liderada por Caixabank e o CESCE (axencia de crédito participada polo Estado español), foi “validado” polo auditor do estaleiro e permitirá “equilibrar o patrimonio negativo actual” de Barreras.

Así, a sociedade controlada por Ritz Carlton asume o compromiso de compensar o sobrecusto do ‘Evrima’, aumentando o seu prezo (nuns 70 millóns, segundo algunhas fontes), o que permite ao emblemático estaleiro vigués eludir o concurso, e tras un acordo cos acredores, que aceptaron outorgar un prazo de 3 meses, sen instar a liquidación, para que se normalice a situación.

Unha vez que se valide o acordo por parte do xulgado, nomeanrase de forma temporal novos “equipos externos e experimentados”, que terán o “desafío de garantir a finalización do ‘Evrima’ (…), así como outros contratos viables”. “Tamén formarán a base para que Hijos de J. Barreras obteña novos contratos rendibles no futuro”, apuntaron fontes de CY1L.

Nese sentido, aseguraron que “xa se produciu un considerable interese do mercado por outros proxectos de novas construcións para unha reestruturada Hijos de J. Barreras”, aínda que non despexaron que pasará co contrato que o estaleiro ten co Grupo Armas, nin cos contratos de Havila, que foron suspendidos e están pendentes de renegociación.

“VIAXE DESAFIANTE”

O asesor do Consello de Administración de Barreras, Carlos Pérez Bouzada, expresou a súa satisfacción polo acordo alcanzado, e agradeceu o “compromiso” do propietario do ‘Evrima’, así como os “esforzos significativos” realizados por este e o resto de axentes implicados.

Mentres, o CEO de Cruise Yacht 1 Limited, Douglas Prothero, trasladou tamén o seu agradecemento ao equipo do estaleiro no que denominou “unha viaxe desafiante” e que, de facto, culminou coa toma de control do estaleiro por parte de Ritz Carlton.

A compañía americana xa avanzara hai semanas a súa intención de tomar o control de Barreras, mediante a cesión de dereitos políticos por parte de Pemex e de Albacora, pero esa medida non se puido concretar ata que o acordo de reestruturación foi presentado no xulgado.

O acordo confirmado este luns non despexa, no entanto, moitas das incógnitas que rodean o maior estaleiro privado de España. Así, queda por ver como se configurará a propiedade de Barreras, tendo en conta que o accionista maioritario, Pemex, trasladou a súa intención de desfacerse dos títulos e recuperar, ademais dos 5,1 millóns de euros que lle custaron, outros 8 millóns que depositou en garantías.

Na mesma liña, tamén debe despexarse o papel que xogará a Xunta, xa que a administración sempre condicionou o seu apoio a que exista un proxecto viable, que asegure a finalización de todos os contratos en carteira, para garantir tamén a estabilidade da industria auxiliar.

“CONSOLIDAR” A SOCIEDADE “A CURTO E MEDIO PRAZO”

Pola súa banda, fontes do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) confirmaron que o estaleiro presentou no xulgado Mercantil 3 a solicitude de homologación de acordo de refinanciamento, acompañada dun marco de reestruturación elevado a escritura pública de data 2 de febreiro de 2020.

O que se pretende é modificar os termos e condicións do contrato de construción naval; a novación modificativa dos prazos de amortización adaptados á construción do buque, o financiamento adicional concedido polo armador e o incremento do prezo a pagar pola construción do buque. “A aspiración é consolidar a sociedade, tanto a curto como a medio prazo, asegurando a súa viabilidade”, citaron fontes xudiciais.

As mesmas fontes sinalaron que, “unha vez admitida a solicitude a trámite, darase publicidade á mesma na forma legalmente establecida e, posteriormente, outorgarase a homologación se o acordo é conforme á lei coa extensión de efectos que corresponda”.

XUNTA

A Xunta de Galicia celebrou este luns o acordo de refinanciamento que permitirá ao estaleiro vigués eludir o concurso, pero advertiu de que aínda “queda por percorrer o camiño máis difícil” para garantir a viabilidade futura da empresa, e insistiu en que apoiará o estaleiro se ten ese proxecto de futuro “máis aló da construción dun barco concreto”.

Así o trasladou o vicepresidente do goberno galego, Alfonso Rueda, quen sinalou que o acordo presentado ‘in extremis’ no xulgado Mercantil é unha “boa noticia”, en tanto que permite salvar “un momento crítico”.

No entanto, Rueda matizou que Barreras está agora “no principio da solución”, pero “queda un camiño longo” no que “o que importa é a viabilidade”, máis aló de que se acabe o buque ‘Evrima’, propiedade da naviera de Ritz Carlton (Cruise Yacht 1 Ltd).

Segundo o vicepresidente, “a Xunta vai estar na solución” se existe ese proxecto de futuro e, de feito, incidiu, é a única administración que xa apoiou economicamente os axentes implicados, neste caso, á industria auxiliar (con créditos concedidos por máis de 10 millóns de euros). “O primeiro ‘round’ está salvado (…), pero queremos unha solución para o futuro”, incidiu Alfonso Rueda.

CRÍTICAS DO ALCALDE

Pola súa banda, o alcalde de Vigo, Abel Caballero, constatou que, grazas ao paso dado nas últimas horas, “evitouse o desastre”, pero criticou que o acordo tivo como “actores” públicos o Goberno de España e o CESCE, e non á Xunta, cuxa “ausencia” é “total”. “Isto é un drama. Que a Xunta, que tan preocupada parece nalgúns procesos industriais doutras partes de Galicia, non presta a máis mínima atención á crise de Barreiras, o estaleiro civil máis importante de Galicia, ao que a Xunta parece nin coñecer”, afirmou o rexedor

Caballero lembrou que, cando se fraguou a entrada de Pemex no accionariado de Barreras, o presidente galego, Alberto Núñez Feijóo, “estaba todo o día metido en Barreras” e agora “parece que non existe” o estaleiro para el.

“O ÚNICO PLAN SOBRE A MESA”

Mentres, o secretario xeral de Asime e portavoz de Uninaval (plataforma que aglutina á maioría de empresas auxiliares acredoras de Barreras), Enrique Mallón, expresou a súa satisfacción polo acordo alcanzado entre Ritz Carlton, Pemex, Albacora, a banca e o CESCE, e lembrou que este era “o único plan que había sobre a mesa”.

Mallón trasladou a súa confianza en que o acordo de refinanciamento e a reestruturación permita reactivar canto antes a actividade na bancada de Beiramar para finalizar, “como mínimo”, o cruceiro de Ritz Carlton, e mostrouse “confiado” en que “haberá máis proxectos”.

Así mesmo, sinalou que espera que o acordo sirva para que as auxiliares poidan cobrar os máis de 25 millóns de euros que se lles deben, e avanzou que algunhas desas empresas xa activaron os seus plans de construción porque “van ser chamadas” para volver ao traballo no estaleiro.

Finalmente, o secretario xeral de Asime avogou por non “descartar” os contratos de Havila e do Grupo Armas, e pediu que se analice a súa rendibilidade e haxa un achegamento “de novo” aos armadores para retomar os proxectos.

Pola súa banda, o director da feira Navalia e vogal da xunta directiva de Aclunaga, Javier Arnau, recoñeceu que é “bo” para o sector que se despexe a situación do estaleiro.

A ese respecto, sinalou que as “boas noticias” axudan a que os expositores da feira “se relaxen” e vexan que “o sector ten pedidos ata finais da década”. “A longo prazo non son quen de aventurar nada, pero a curto prazo chegouse a unha solución e é o importante a día de hoxe”, sentenciou.

SINDICATOS

Finalmente, os sindicatos CIG, UGT e CC.OO. sinalaron que, á marxe do acordo que permite eludir o concurso, quedan “moitas incógnitas” por despexar.

Así o manifestou o portavoz de Industria de CC.OO. en Vigo, Celso Carneiro, quen apuntou que “estaba claro que isto non se ía arranxar en 15 días como dicían algúns”. “Botamos en falta á Xunta, que segue de perfil, e botando a culpa a outros non se arranxan as cousas. Todas as partes teñen que implicarse, porque se non, perdemos todos”, engadiu.

Mentres, o responsable comarcal de Industria da CIG, Xulio Fernández, advertiu de que o acordo de refinanciamento “soluciona algo concreto, pero non o que queda por vir”. “A Xunta é a máxima responsable e ten que facerse co control da empresa, para que non sexan as auxiliares as que acaben pagando”, afirmou.

Rubén Pérez, de UGT, recoñeceu que o acordo alcanzado ‘sobre a bucina’ para evitar o concurso era “imprescindible pero non suficiente”, porque se evita esa liquidación e permite renovar a actividade, “pero non resolve a situación de medio e longo prazo“.

“Esperamos que as bancadas se poidan volver encher de traballadores canto antes, pero non debemos dar por perdidos os outros contratos”, apostilou.