O Porto de Vigo e a Xunta reclaman ao Goberno máis fondos para salvar os desniveis no Corredor Atlántico

Ethel Vázquez con López Veiga nunha rolda de prensa

O presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Enrique López Veiga, e a conselleira de Infraestruturas e Mobilidad, Ethel Vázquez, demandaron ao Ministerio de Fomento un investimento para o Corredor Atlántico que permita salvar os desniveis presentes na zona de Monforte de Lemos (Lugo).

Nunha rolda de prensa posterior a unha reunión mantida en Vigo, López Veiga detallou que as pendentes que se rexistran na localidade lucense son “moi difíciles” de salvar para convois de 750 metros de lonxitude, en referencia aos que transportarían mercadorías polo percorrido ferroviario. “Hai que demostrar como se vai a resolver (o desnivel)”, afirmou o presidente do Porto, que avanzou que a solución non pasa pola mellora dos trens.

Así mesmo, a conselleira resaltou a relevancia de que o proxecto exposto para o Corredor Atlántico cumpra cos requisitos da Unión Europea (UE), como o sistema europeo de xestión do tráfico ferroviario (ERTMS), para permitir a recepción de financiamento por parte da mesma.

López Veiga volveu a destacar a importancia de que se inclúa o saída sur, a conexión da cidade olívica con Portugal, no plan director para permitir que Vigo sexa unha estación pasante e non terminal. Ademais, lembrou que, segundo o proxecto presentado pola entidade que preside, este tramo alongaríase ata a terminal de Bouzas, o que permitiría impulsar a exportación e a importación no porto.

Nesta liña, recalcou a importancia da descarga de mercadorías para o sector automobilístico no porto vigués e apostou polo saída sur para permitir que sexa “máis competitivo”. Ademais, Ethel Vázquez tachado de “escandaloso” que esta variante non se incluíu no plan do Ministerio para o Corredor.

“RECEPTIVIDADE” DE BRUXELAS

Así mesmo, a conselleira valorou a reunión mantida sobre este proxecto a semana pasada en Bruxelas con representantes da Comisión Europea e asegurou que percibiu “receptividade” en relación á saída sur. Tamén lembrou que a súa construción permitiría eliminar o paso a nivel do Porriño.

En concreto, López Veiga detallou que o proxecto do saída sur dividiríase en dous partes, unha que conectaría Vigo con esta localidade pontevedresa (cuxo orzamento ascendería a uns 300 millóns de euros) e outra que uniría O Porriño con Portugal (que suporía un investimento de 200 millóns de euros).