InicioSociedade20 días para conseguir unha cita telefónica en atención primaria

20 días para conseguir unha cita telefónica en atención primaria

PUBLICADO O

O 21 de abril de 2020, en pleno pico da pandemia en Galicia, o presidente da Xunta de Galicia anunciaba que o comité clínico traballaba nun plan para recuperar a actividade asistencial ordinaria no SERGAS.

Este plan contemplaba aumentar amplamente a atención telefónica e a ampliación do horario de atención nos centros de saúde e hospitais para evitar as aglomeracións. Feijóo sinalaba que os expertos tamén recomendaban “incrementar as consultas telefónicas”. “Toda medicina que se poida facer sen presenza física é medicina do futuro”, manifestou Feijóo.

O presidente tamén avanzaba que o “futuro” tamén pasa por “aumentar a teleasistencia” e puxo como exemplo diso os 3.000 pacientes contaxiados por coronavirus que son atendidos a través do programa Telea do Sergas.

Pero logo de cinco meses do anuncio da Xunta o plan de teleasistencia empeorou a xa de por sí precaria situación da atención sanitaria primaria. Solicitar unha cita presencial nun centro de saúde é unha misión “case imposible” que agora mesmo depende dun golpe de sorte para conseguir que a liña do centro quede liberada.

Dende esta redacción , aproveitando a necesidade de solicitar unha cita, analizamos todo proceso e contrastamos se é certo as queixas lanzadas en redes sociais por usuarios do SERGAS sobre a imposibilidade de conseguir unha cita, xa non presencial, se non telefónica, nos centros de saúde, así como a saturación das liñas telefónicas.

Actualmente existen dúas opcións vixentes para solicitar unha cita en atención primaria pero ningunha delas permite solicitar unha cita presencial: A chamada telefónica ou solicitar cita por internet.

Tentamos primeiramente a opción máis rápida, a cita por internet.

Captura pantalla páxina do SERGAS solicitude de cita telefónica de atención primaria

A axenda do médico figura completa para o que queda de mes de setembro. Non hay posibilidade incluso de solicitar cita noutro mes.

Ante a imposibilidade de realizar unha cita por internet, decidimos usar o “comodín da chamada”.

A chamada

A chamada ao centro de saúde é redirixida a unha centraliña automática de atención telefónica. Os numeros que figuran no reverso das tarxetas sanitarias non permiten xa contactar directamente co centro de saúde.

Cando conseguimos superar a proba para a que a máquina detecte o idioma no que desexamos ser atendidos a voz grabada solicita selecionar as seguintes opcións: Información reprogramación de citas, Pedir cita no centro de saúde ou Anular cita de hospital.

Logo de indicar a opción desexada, a centrañiña solicítanos que indiquemos a data de nacemento do paciente, así como o nome e apelidos do mesmo. Se conseguimos que a máquina nos entenda, non é doado, entón podemos avanzar.

Levamos xa 6 minutos de conversa coa máquina que volve a pornos á espera ata que contesta unha operadora, desta vez de carne e óso. A operadora advirte que só poden darnos unha cita telefónica, que si precisamos solicitar unha cita presencial é necesario volver a chamar ao mesmo número e repetir o proceso solicitando ser atendido polo centro de saúde.

Repetimos a operación e a centraliña, lonxe de transferir a chamada ao centro de saúde, indícanos outro número ao que debemos de chamar para ser atendido. Levamos xa 20 minutos ao teléfono.

Facemos a primeira chamada directa ao centro de saúde co número alternativo facilitado. A chamada dá tono, pero ninguén resposta. Pasado un minuto, a chamada colga automáticamente. Volvemos chamar, pero o tono xa é de liña ocupada. Tentámolo sete veces máis seguidas pero non conseguimos falar co centro de saúde. Levamos xa 30 minutos ao teléfono.

Volvemos a chamar á centraliña e repetimos todo o proceso anterior e dolicitando directamente unha cita telefónica (non é un caso urxente, pero precisamos falar co facultativo). Non hai citas telefónicas dispoñibles para o que queda do mes de setembro. Motivo? a operadora non sabe precisar o motivo, pero advirte que o médico de cabeceira non está e que seremos atendidos por outro médico do centro de saúde.

Alternativas? Oficialmente ningunha, salvo que sexa unha doenza urxente entón debemos acudir directamente ao noso PAC de urxencias de referencia, algo que só debemos facer si realmente é unha urxencia pero que nunca resolverá cuestións de xestión administrativa (citas especialista, reprogramación citas …) Tomar esta medida como solución supón saturar de xeito irresponsable o servizo de urxencias con consultas que tiñan que ser resoltas no servizo de atención primaria.

Resultado? unha hora de telefóno e vinte días de espera para conseguir unha cita telefónica para poder explicarlle ao noso médico que hai un erro na programación dunha analítica e que iso vai supor retrasar a cita co especialista.

Neste caso non era necesario unha cita presencial, pero a telefónica tampouco parece demostrar ser a solución ao deterioro que sufre a atención primaria en Galicia, agravada neste periodo de “nova normalidade”.

ÚLTIMAS

Asistidas un pai e a súa filla en Vigo tras producirse un incendio na súa vivenda

Dúas persoas, un pai e unha filla, necesitaron asistencia en Vigo este xoves tras producirse...

Emilio Sotelino ou a Asociación de Viúvas Demócratas entre os Vigueses Distinguidos 2024

O pleno de Vigo aprobou este luns por unanimidade nunha sesión extraordinaria os novos Vigueses...

O goberno de Vigo aproba o marco orzamentario ata 2027 e prevé investimentos por valor de 33 millóns cada ano

O alcalde de Vigo, Abel Caballero, anunciou que o goberno local aprobou o marco...

Pechados parques e espazos arbóreos da cidade de Vigo debido ao temporal

O Concello de Vigo restrinxiu por seguridade o acceso aos parques e espazos arbóreos...