Fomento condiciona a supresión da peaxe de Redondela a un “estudo global” sobre a reordenación da AP-9 en Teis

Os veciños critican a falta de vontade política dos gobernos de PP e PSOE e apelan á "mobilización social".

Peaxe da AP-9 / Miguel Núñez

O Ministerio de Fomento vinculou a supresión da peaxe da AP-9 en Rande-Redondela á conversión en viaria urbano da autoestrada ao seu paso pola parroquia viguesa de Teis, e todo iso condicionado á realización dun “estudo global” sobre os tráficos e as obras que se serían necesarias.

Así o trasladou o secretario xeral de Infraestruturas do Ministerio, José Javier Izquierdo Roncero, nunha misiva na que responde á carta enviada polas asociacións de veciños de Teis (Vigo) e Chapela (Redondela) sobre as demandas destas parroquias: supresión da peaxe, conversión en viaria urbano da autoestrada desde Torres de Padín ata o centro da cidade olívica e adopción de medidas contra a contaminación acústica.

Na resposta, Izquierdo Roncero asegura que o Goberno trata de dar aos trámites de supresión da peaxe “o maior impulso posible”, aínda que matiza que esa medida (comprometida polo anterior Executivo) “tratarase conxuntamente” coas outras dúas reivindicacións, todo iso “sen prexuízo das conversacións con Audasa (concesionaria da autoestrada)”.

“Por tanto, previamente debe realizarse un estudo global da solución, para analizar se a actual configuración ten capacidade para absorber os novos tráficos e, en consecuencia, as obras necesarias”, detallou o secretario xeral de Infraestruturas.

Así mesmo, con respecto aos problemas de contaminación acústica, o Ministerio de Fomento apuntou que o Plan de Acción contra o Ruído contempla unha actuación “importante”, aínda que está pendente da súa aprobación definitiva e de resolver as “numerosísimas alegacións recibidas”. En todo caso, esas medidas, precisou, deberán contar cun estudo de detalle para determinar tecnicamente “a solución definitiva”.

A carta de Izquierdo Roncero, finalmente, expresa que Fomento é “moi consciente” das reivindicacións que tanto os veciños como outros organismos veñen expondo “periodicamente”, e móstrase “decidido” a “traballar por atopar solucións”.

MOBILIZACIÓN SOCIAL

Pola súa banda, as asociacións veciñais de Teis e Chapela expresaron o seu malestar con esta resposta que, denunciaron, pon de manifesto a falta de compromiso político tanto deste como do anterior goberno de España.

A ese respecto, criticaron que non se dea unha data concreta para a supresión da peaxe de Rande-Redondela, e pediron que se avance nesa medida sen esperar á resolución das outras demandas.

Por outra banda, con respecto á conversión en viaria urbano da AP-9, as entidades veciñais preguntáronse “como é posible” que despois de tantos anos reclamándoa, o Ministerio de Fomento aínda non teña elaborado ningún estudo sobre a reordenación de tráficos na zona.

Na mesma liña, lamentaron que “se fale agora de estudos de detalle” para implementar medidas contra a contaminación acústica, cando os veciños destas parroquias levan “39 anos” esperando por esas melloras. En definitiva, concluíron que nin PSOE nin PP tiveron vontade política de asumir as demandas desas parroquias, e “só a mobilización social poderá conseguir esas reivindicacións”.