Piden eliminar a adhesión ao plan de transporte da Xunta para pór en marcha a área Metropolitana

Tamén se deu luz verde co único voto a favor dos edís socialistas a outra moción mediante a que se demandou que o Goberno galego modifique a Lei de medidas fiscais, administrativas e de ordenación no relativo á regulación do transporte público.

Autubuses urbanos de Vigo da empresa Vitrasa / NexoTrans

A corporación municipal de Vigo aprobou, co único apoio do grupo de goberno, unha moción para instar á Xunta a eliminar a disposición da Lei da área Metropolitana que sinala a adhesión ao Plan de Transporte Metropolitano de Galicia como requisito previo para a posta en marcha do ente.

Durante un pleno celebrado este mércores, tamén se deu luz verde co único voto a favor dos edís socialistas a outra moción mediante a que se demandou que o Goberno galego modifique a Lei de medidas fiscais, administrativas e de ordenación no relativo á regulación do transporte público.

A ese respecto, o grupo socialista entende que leva que o Concello asuma unha parte importante do custo da utilización do autobús urbano por parte de persoas non residentes na cidade. Ademais, búscase que esta modificación evite privar ao Concello de Vigo da capacidade de organizar e xestionar rel servizo de transporte urbano da cidade.

O edil socialista Carlos López Font criticou que a adhesión ao Plan de Transporte Metropolitano de Galicia do servizo urbano non leve un incremento da achega da Xunta e os demais municipios da área, “senón soamente do Concello de Vigo”. Por iso, tachou de “trato discriminatorio” esta situación.

Adicionalmente, o segundo tenente de alcalde, Francisco Javier Pardo, destacou que a sentenza que anulou a posta en funcionamento da área Metropolitana de Vigo validou a asemblea celebrada en 2016 na que se constituíu e a elección do alcalde da cidade olívica como presidente do ente.

Ademais, insistiu na necesidade de que o Executivo autonómico derrogue a disposición relativa á adhesión ao modelo de transporte, que “impide o efectivo funcionamento da área Metropolitana”. Así, recalcou que esta entidade “está chamada a mellorar as condicións dos cidadáns”.

INTERVENCIÓNS DA OPOSICIÓN

Pola súa banda, o portavoz do Grupo Municipal do PP, Alfonso Marnotes, considerou que a posta en marcha deste ente supramunicipal sen unha adhesión ao plan de transporte carecería de sentido. Así, preguntouse cal sería a finalidade da constitución dun “chiringuito sen competencias”.

Mentres, o portavoz de Marea de Vigo, Rubén Pérez, avanzou que rexeitará as mocións dos grupos socialista e popular que non leven “acordos” que permitan avanzar cara a un desbloqueo da situación.

Tamén lembrou o Concello de Vigo e a concesionaria do transporte urbano, Vitrasa, asinaron un convenio coa Xunta no que se acordou a adhesión ao modelo de transporte metropolitano (e que non se chegou a materializar) días antes da aprobación da reforma da Lei da área (en 2016).

Neste sentido, Rubén Pérez criticou que o Concello rexeite asumir o custo do uso do transporte urbano por parte de persoas doutra localidade a pesar de que, segundo asegurou que calculou o alcalde, suporía un gasto de 300.000 euros.

Así mesmo, o concelleiro do BNG, Xabier P. Igrexas, insistiu na necesidade de “dotar dun sistema de transporte integrado” á área olívica. “A posición de que pague o que vén de fóra é irracional”, denunciou Igrexas, quen remarcou a necesidade de potenciar o uso do transporte urbano para reducir o impacto ambiental.