O alcalde de Vigo, Abel Caballero, afirmou este xoves que os parlamentarios autonómicos aprobaron a lei da área Metropolitana (a modificación do 2016, aprobada por unanimidade) “enganados” por Feijóo e pola Xunta, que introduciron no texto unha cláusula de “imposible cumprimento”, ao condicionar a posta en marcha do ente metropolitano á entrada do Concello de Vigo nun plan de transporte “que non existe”.
Así o trasladou o rexedor nunha comparecencia de prensa na que analizou a sentenza do Contencioso Administrativo 1 de Vigo, na que se declara nula a posta en marcha da área Metropolitana, e na que, no entanto, validar a celebración da asemblea constituínte do 1 de decembro de 2016 e a elección de Abel Caballero como presidente do organismo supramunicipal.
Segundo sinalou Abel Caballero, na sentenza o xuíz pon de manifesto que o plan de transporte metropolitano da Xunta non existe “nin como disposición nin como acto administrativo” e, por tanto, entende o alcalde, era “imposible” que se puidese cumprir a condición de integrarse nese plan para pór en marcha a área. “A lei tiña trampa, foi un engano masivo, son uns trileiros”, proclamou.
Cuestionado acerca de por que non se presentaron emendas respecto diso ou se pediu retirar esa condición do texto, o alcalde afirmou que o PP “abusou da boa fe dos parlamentarios” e “enganounos”. Así mesmo, desmarcouse do voto favorable do grupo socialista nese momento: “Vigo non votou isto. Eu non son o PSOE, son o alcalde de Vigo (…), eu non o votei de ningún modo, pero non entro no que pasa no Parlamento”.
Con todo, cando a lei reformada obtivo o visto e prace da Cámara, Caballero (que asistiu ao debate e á votación desde a tribuna de invitados) non só a aplaudiu, senón que proclamou que ese 12 de xullo de 2106 era “un dos grandes días de Galicia”.
Na rolda de prensa deste xoves, o rexedor sinalou que o Concello denunciou no seu día que o plan de transporte metropolitano non existe. En efecto, ese argumento foi un dos que esgrimiron os representantes xurídicos da administración municipal, en xullo de 2017, cando presentaron as alegacións ao recurso contencioso interposto pola Xunta.
ÁREA “MORTA” SE NON SE CAMBIA A LEI
En todo caso, o alcalde insistiu en que a área Metropolitana está “morta” mentres non se modifique a lei, unha lei que “Feijóo fixo mal adrede”. Ao seu xuízo, se a Xunta quere que o ente se poña en marcha “teno moi fácil, quitando ese artigo da lei”. No entanto, advertiu de que “nunca” aceptará a condición de que o concello olívico “pague os buses aos de fóra”.
Abel Caballero deu por feito que non haberá Área Metropolitana de Vigo mentres Feijóo goberne en Galicia, e sinalou que, cando o líder do PPdeG “non estea”, el seguirá como alcalde e entón si se poderá pór en marcha.
O rexedor olívico insistiu en que a área non saíu adiante porque Feijóo nunca tivo a vontade de que así fose e porque “ten pánico” a unha Área gobernada polo alcalde de Vigo. Por iso, insistiu, “rebentouna”, primeiro alentando unha “asonada” e “ordenando” aos representantes do PP que abandonasen a asemblea constituínte e, despois, presentando o contencioso.
“ASONADA” DUNS “DESERTORES”
Por outra banda, Abel Caballero tamén puxo a énfase no feito de que o xuíz declarase válida a constitución da Asemblea Metropolitana e a súa elección como presidente da área, nun “duro pau a Feijóo”.
A ese respecto, sinalou que o líder dos populares “ordenou por teléfono montar o show” para que os edís do seu partido abandonasen a asemblea do 1 de decembro, escenificando unha “ignonimia” e unha “asonada”. Segundo o alcalde, os representantes do PP foron “uns desertores” que quixeron “rebentar un acto democrático”.
A reforma da lei da área Metropolitana aprobouse días despois de que o Concello de Vigo e a concesionaria do bus urbano asinasen un convenio coa Xunta para a adhesión da cidade ao modelo de transporte metropolitano. Devandito convenio nunca se chegou a materializar (de feito, o goberno vigués denunciouno ao ano seguinte) e, precisamente, o xuíz sinala que a firma dese convenio erixiuse como condición necesaria, pero non suficiente (había que avanzar en adaptacións técnicas e outras cuestións) para entender cumprimentado o compromiso de integración nese plan de transportes.
Por iso, ao non producirse esa integración efectiva, condición previa á posta en marcha da área, declarou nula esa posta en funcionamento e os actos posteriores á asemblea, como a constitución da Xunta de Goberno da área e as reunións deste órgano.