Éxito dos avións non tripulados “made in Vigo” para atallar incendios forestais

A UVigo explora xa "vías de cooperación" con investigadores da NASA que analizan os incendios en California.

A UVigo constata o éxito do proxecto Fire RS e traballa nun vehículo non tripulado de apoio en incendios forestais. PAULA XUSTO-EUROPA PRESS

A Universidade de Vigo presentou este mércores os resultados do proxecto de investigación Fire RS, un sistema de detección e análise de incendios a través de cámaras de infravermellos, con apoio do nanosatélite LUME e de avións non tripulados, e confirmou que as probas realizadas evidencian que é unha “tecnoloxía plenamente operativa”.

Así o trasladou o profesor Fernando Augado, responsable da Agrupación Estratéxica Aeroespacial da Universidade de Vigo, institución que coordina esta investigación, na que tamén participaron a Universidade de Porto (Portugal) e o centro de investigación LAAS-CNRS de Toulouse (Francia), e contou coa colaboración doutras entidades, como a Xunta, a empresa Seganosa ou a ‘spin-off’ Alén Space.

Augado recalcou que o proxecto Fire RS, que contou cun financiamento de pouco máis de 2 millóns de euros de fondos Interreg, permite a detección de incendios a través de cámaras de infravermellos situadas en terra. Cando estas cámaras detectan un incendio, envían de inmediato os datos (coordenadas, datos climáticos, estimación da extensión,…) ao nanosatélite LUME, que a UVigo puxo en órbita en decembro do ano pasado.

Desde LUME, a información chega á Universidade de Vigo e ao centro de investigación de Toulouse e, a través da análise de datos en tempo real, ponse en marcha unha terceira fase do proceso: avións non tripulados que desenvolveu a Universidade de Porto diríxense ao incendio e sobrevoan o seu perímetro para recoller información e prever o comportamento e progresión do lume.

Segundo sinalou Augado, ademais da recollida e análise da información, que permiten elaborar modelos de propagación máis “fiables”, a utilización de cámaras sobre o terreo ten un “efecto disuasorio” porque supón que, unha vez iniciado o lume, en “cuestión de minutos” haberá avións non tripulados rexistrando imaxes da zona.

TRANSFERENCIA DO COÑECEMENTO

Unha vez consolidada a parte de coñecemento, o sistema está “preparado para a seguinte fase”, que sería a transferencia desa investigación, a incorporación de administracións e empresas interesadas en ter ese sistema, e o desenvolvemento do mesmo por parte do tecido empresarial en Galicia.

En todo caso, Augado precisou que se seguirán facendo probas, e que quedan aspectos “por puír” no ámbito xurídico. Por exemplo, sinalou que queda por resolver a cuestión de compatibilizar o voo dos drones coa actividade de extinción de medios aéreos, ou a adaptación das cámaras detectoras á normativa de protección de datos.

Pola súa banda, o xerente da Axencia Galega de Emerxencias, Marcos Araújo, subliñou que a Xunta está “en contacto directo” con Fernando Augado e o seu equipo, e que a propia Axega “tentará este ano adquirir algunha tecnoloxía” para seguir facendo probas de detección e extinción de incendios con apoio da comunicación por satélite e de avións non tripulados.

VEHÍCULO AUTÓNOMO

Por outra banda, Fernando Augado adiantou que a UVigo está a traballar nun novo proxecto, que xa presentaron para optar a fondos europeos, para o desenvolvemento dun vehículo terrestre non tripulado que actúe nos incendios.

Así, trataríase dun vehículo autónomo que serviría de soporte ás brigadas terrestres de extinción, e que podería recoller información sobre o terreo e transportar ferramentas.

Ademais, explicou, a UVigo está en contacto tamén con investigadores da NASA que traballan en proxectos similares en California, unha rexión de Estados Unidos moi castigada polos incendios forestais. “Está a explorarse unha vía de cooperación”, indicou.