O primeiro coche autónomo con tecnoloxía 5G cruza a fronteira entre España e Portugal

O vehículo, 100% eléctrico e desenvolvido CTAG, foi presentado en Tui

O proxecto europeo 5G-Mobix proba un vehículo autónomo con tecnoloxía 5G na fronteira de España con Portugal.. 5G-MOBIX E CTAG

O proxecto europeo 5G-Mobix realizou na mañá deste mércores a primeira demostración pública de condución autónoma apoiada pola tecnoloxía 5G a través da fronteira entre España e Portugal na ponte internacional de Tui (Pontevedra).

Así, o obxectivo principal de 5G-Mobix, iniciativa financiada pola Unión Europea (UE) formada por socios a ambos os dous lados da fronteira como o Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia (CTAG), é sentar as bases para o despregamento de corredores 5G, brindando información sobre a capacidade e cobertura 5G necesarias para responder as demandas dos vehículos automatizados conectados. O segundo reto é dar un forte impulso ao desenvolvemento de oportunidades de negocio en torno ao 5G para servizos e aplicacións de subscrición.

O vehículo, 100% eléctrico e desenvolvido CTAG, foi presentado en Tui con dous casos de uso principais: a adaptación de velocidade, onde a lanzadeira autónoma reduciu a velocidade ou se detivo para evitar a un peón grazas á información proporcionada pola infraestrutura e a rede 5G; e a condución remota nunha situación crítica, onde o vehículo cede o control a un operador para que conduza remotamente desde o centro de control.

“Cremos que devanditos servizos contribuirán a mellorar a seguridade viaria, a eficiencia da xestión do tráfico e a comodidade de condución, así como á redución das emisións de carbono. O mercado único da UE benefíciase dun transporte transfronteirizo fluído mentres que, ao mesmo tempo, a conectividade sofre interrupcións ao cruzar as fronteiras”, indicou o coordinador do proxecto 5G-Mobix, Coen Bresser, segundo recolle CTAG E 5G-Mobix nun comunicado.

Ademais, as pistas de CTAG tamén acolleron probas en vivo no marco deste proxecto. En concreto, realizáronse probas onde un automóbil autónomo, en tránsito xunto a vehículos non conectados, recibe a través do 5G información da posición dos vehículos nas vías de tránsito principais, predí as súas traxectorias e adapta a velocidade para unha manobra de incorporación segura.