Feijóo critica que o Goberno central atrase a licitación da saída sur de Vigo con “outro estudo”

Reclama tamén ao Goberno central unha "solución" para a frota de Malvinas tras o Brexit.

Feijóo, co co presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Jesús Vázquez Almuíña / Europa Press.

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, urxiu este xoves a licitación da saída sur ferroviaria de Vigo que, lembrou, conta cun estudo previo elaborado cando José Blanco era ministro de Fomento e con outro informe da Xunta de Galicia, e lamentou que o actual Executivo, no canto de avanzar nesa infraestrutura “estratéxica”, queira realizar “outro estudo” máis.

Así o trasladou o presidente galego tras manter unha reunión co presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Jesús Vázquez Almuíña. Na súa comparecencia, Feijóo constatou que “cando non se quere facer algo, fanse estudos continuados”, e instou o Goberno de España a licitar esa saída ferroviaria en base aos estudos que xa se fixeron.

Segundo lembrou o titular da Xunta, a saída sur, que permitirá converter Vigo en estación pasante e facilitará a conexión por tren coa plataforma loxística de Salvaterra-As Neves (Plisan), pode financiarse con fondos do programa Conecta Europa, e a súa execución é decisiva para o funcionamento do Corredor Atlántico.

Así mesmo, subliñou que a Plisan é unha aposta “estratéxica” para que o porto de Vigo e as empresas galegas poidan competir con Portugal e evitar a deslocalización.

“Xogámonos moito”, proclamou, e avanzou que esta plataforma loxística pode ser “punto de engarce” do proxecto Áncora de automoción.

FROTA DE MALVINAS E GRAN SOL

Por outra banda, o presidente galego tamén reclamou unha “solución” para a frota galega que opera en augas de Gran Sol e, sobre todo, de Malvinas, para as que o Brexit se converteu nun problema á hora de descargar as súas capturas no Porto de Vigo (ao ter bandeira británica considéranse barcos dun país terceiro).

Feijóo urxiu ao Executivo central “unha resposta” sobre as condicións arancelarias que terán estes barcos, e advertiu de que o novo escenario tras o Brexit pode implicar un problema de “competitividade” para o Porto de Vigo, un problema que “nin xeraron os armadores nin a Xunta”. “Se os barcos tivesen que descargar en portos do Reino Unido, sería demoledor para a terminal viguesa”, alertou.

CONEXIÓN Á REDE DE MOI ALTA TENSIÓN

Por outra banda, o presidente da Xunta referiuse á “exclusión” do polígono de Balaídos dos plans de Rede Eléctrica Española para a conexión á rede de moi alta tensión (MAT), que permitiría á planta de PSA e a outras empresas manter unha subministración eléctrica constante, sen cortes de tensión e a un prezo máis competitivo.

Segundo Feijóo, xa se dirixiu por carta á ministra de Transición Ecolóxica e, na reunión que terá con ela este xoves, tamén lle trasladará o rexeitamento do Goberno galego a esa exclusión.

Así, lembrou que a conexión de Vigo á rede MAT estaba incluída na planificación de Rede Eléctrica Española, e así o contemplaba o anterior Goberno de España. “Sorprendentemente, abandónase o proxecto, suprímese da planificación para o presente e para o futuro (…), agardo que sexa un erro”, afirmou.

Por outra banda, tamén expresou o seu malestar polo feito de que Rede Eléctrica, cun investimento previsto de 6.000 millóns de euros para melloras, destine a Galicia só o 1,2 %, entre 60 e 62 millóns de euros. “Non o podo aceptar”, sentenciou.