Vulcano volverá ao traballo “de inmediato” con novos donos e outro nome: Estaleiros San Enrique

Empezará con entre 25 e 40 empregados e valorará a "experiencia" do antigo persoal, aínda que non ten "obriga" de contratalo.

Acceso principal do estaleiro vigués Factorías Vulcano, no barrio de Teis / Europa Press.

Os novos donos do estaleiro vigués Vulcano, a sociedade Marina Meridional (do grupo Argos), tomaron posesión este xoves das instalacións, tras a firma da escritura de compravenda, e avanzaron que reiniciarán a actividade “de inmediato”, nunha nova etapa, que tamén supón un novo nome: Estaleiros San Enrique.

Así o explicaron o director xeral de Mariña Meridional, Juan Moreno, e o que será director de Estaleiros San Enrique, José María Soriano. Ambos visitaron este xoves as instalacións de Teis, horas despois do acto de firma da escritura de compravenda nunha notaría da cidade, e que supuxo a rúbrica a unha operación de 7,8 millóns de euros (dos que parte xa foron pagos, e o resto abonaranse ata o 31 de marzo próximo).

Juan Moreno sinalou que, a partir deste momento, porase en marcha o proceso de análise de situación das instalacións, así como o reinicio da actividade industrial. “Empezaremos de inmediato, primeiro cun nivel de actividade baixo e, en paralelo, iremos reacondicionando o estaleiro e aumentando a produtividade”, sinalou.

Na mesma liña, apuntou que Estaleiros San Enrique reactivarase cun pequeno grupo de traballadores, entre 25 e 40, e que está previsto aumentar o persoal ata 200 a medio prazo, e incorporar a máis operarios cando estea a pleno rendemento. Ademais, precisou, contará coa industria auxiliar local para desenvolver os seus proxectos de construción e reparación naval.

ANTIGO PERSOAL E CONTRATOS

Con respecto á posibilidade de incorporar aos antigos traballadores do estaleiro, Juan Moreno aclarou que non existe esa “obriga” posto que a antiga Vulcano foi liquidada e “non hai masa social”, por tanto contratará ao persoal “libremente”. No entanto, sinalou, os novos donos verán “positivamente” aos antigos operarios, dos que valorarán a súa “experiencia” e “coñecemento das instalacións”.

Aínda que non precisou que tipo de barcos se construirán na bancada de Teis, sinalou que se apostará por buques “con valor engadido” e por “pequenas series”, en lugar de grandes unidades. Respecto diso, asegurou que Marina Meridional xa iniciou a súa “actividade comercial” de cara á consecución de contratos, “pero o primeiro era ter as instalacións”.

Cuestionado acerca da concesión administrativa na que se atopa o estaleiro, que corresponde ao Porto de Vigo, Juan Moreno precisou que a compra de Vulcano fíxose con esa concesión incluída e mostrouse “plenamente convencido” de que se poderá manter e “mesmo ampliar”.

O Porto sostén que, ao desaparecer Vulcano, a concesión quedaba extinguida e debía retornar á Autoridade Portuaria; mentres que os administradores concursais defenderon que debía manterse (acábase en 2027) e formar parte do proceso de liquidación. Aínda que a Audiencia Provincial se situou a favor da administración concursal, aínda queda pendente de dirimirse a cuestión por parte do Tribunal de Conflitos Xurisdicionais.

NOVA ETAPA, NOVO NOME

O emblemático estaleiro Vulcano foi fundado polo empresario e político Enrique Lorenzo en 1919, no barrio vigués de Teis. Tras décadas de esplendor e, posteriormente, pasar por anos duros de reconversión naval, a empresa pasou a mans de Fernando Santodomingo, e viviu outra etapa de actividade importante.

Pero a adquisición do estaleiro Juliana de Gijón en 2006 marcou un punto de inflexión, xa que a atarazana asturiana crebou e lastrou economicamente a súa matriz viguesa. Entre 2011 e 2012 pasou por un concurso de acredores, que logrou superar; e en 2016 de novo asomouse ao abismo, aínda que conseguiu asinar a obra para rematar un ferry de Transmediterránea, que foi o seu último contrato importante.

En xullo de 2019, no ano do seu centenario, Vulcano presentou no xulgado a súa solicitude de liquidación voluntaria. Máis dun ano e medio despois, a propiedade das instalacións pasou a mans de Marina Meridional, do grupo Argos (que lidera o empresario vigués, fincado en Madrid, José Alberto Barreras).

As bancadas de Teis bautizaranse como Estaleiros San Enrique, en memoria do irmán falecido de Barreras, Enrique que, curiosamente, se chamaba igual que o fundador desta histórica empresa de construción naval.

DEIXAR UN COMENTARIO

Please enter your comment!
Please enter your name here