O maior buque ro-ro do mundo propulsado por Gas Natural Licuado (GNL), o ‘Auto Eco’, atracará este martes en Vigo, onde cargará 1.600 vehículos que trasladará a Zeebrugge (Bélxica).
Segundo detallou a Autoridade Portuaria de Vigo, o ‘Auto Eco’, pertencente á naviera UECC, regresará deste xeito á terminal de Bouzas, onde atracou por primeira vez en decembro de 2016. De feito, esa foi a primeira ocasión que o porto da cidade acolleu un buque desas características.
O ‘Auto Eco’ realizou a súa viaxe inaugural a Vigo en 2016 no marco dunha travesía desde o estaleiro de China onde foi construído ata a zona SECA (Sulphur Emission Control Area) do Norte de Europa, onde só se permitía navegar con gas oil de baixo contido de xofre. Así, a utilización dese buque permitiu respectar os límites legais e manter a pegada ecolóxica nos mínimos estipulados.
Este buque ro-ro conta con 181 metros de eslora, 32 de manga e un calado de 7,6 metros. En concreto, foi construído nos estaleiros Nacks de Nantong (China) e trátase de primeiro de dous buques xemelgos que a naviera UECC contratou para cumprir coa normativa sobre emisións de xofre vixente no norte de Europa.
O segundo buque construído foi o ‘Auto Energy’, que pode navegar 14 días seguidos e conta cun motor que lle permite empregar tanto GNL e diésel, así como con capacidade para 4.000 vehículos e 6.000 metros cúbicos de carga pesada. Ademais, dispón da certificación ‘Super 1A’ esixida por Suecia e Finlandia, polo que pode asucar augas cubertas por ata 60 centímetros de xeo.
O Porto de Vigo destacou que a escala do ‘Auto Eco’ na terminal de Bouzas reforza a súa aposta polas enerxías limpas. Ademais, lembrou que o GNL representa unha “alternativa fundamental” para o transporte marítimo e por estrada e apuntou que foi incluído nas prioridades de desenvolvemento da Unión Europea (UE).
Nesta liña, a Autoridade Portuaria lembrou que os tres buques que se atopan en construción en China de propulsión híbrida fuel e gas licuado e Baterías serán os que inicien servizos regulares desde Vigo ao norte de Europa partir do segundo semestre do 2021.
Adicionalmente, sinalou que a escala de ‘Auto Eco’ en Vigo será posible dado que a terminal ro-ro presenta unha profundidade suficiente para a escala destas embarcacións, ata 14 metros de calado. Con todo, apuntou que a tendencia a maiores buques pode levar que 14 metros de calado sexan “escasos”. Deste xeito, lembrou que esta terminal está especializada en tráficos de mercadoría xeral cuxa operativa se leva a cabo por medios rodantes.
Ademais, lembrou que esta terminal conta con cinco ramplas fixas e unha móbil para a atracada dos buques, así como cunha superficie anexa de almacenamento descuberto duns 400.000 metros cadrados. En concreto, a plataforma está centrada en vehículos novos, dos que o 75% destínase á exportación e o 25% á importación.