O pequeno comercio estima “ridículo” pedir cita para ir mercar a un establecemento

Federación Galega de Comercio demanda "un plan director de prevención e seguridade", saber "como e onde conseguir" material de protección para os traballadores e tamén que se aclaren as preguntas de cada ámbito comercial.

Pescadeira no mercado © Miguel Nuñez

A Federación Galega de Comercio (FGC) considera unha “idea desatinada” que a cidadanía teña que pedir cita previa para acudir aos pequenos comercios e asegura que esta medida só funciona en sectores específicos como as barbarías, polo que demanda “solucións concretas e concisas” para todos os pequenos comerciantes.

“É ridículo ter que pedir unha cita para ir a un establecemento comprar unha barra de beizos”, explica o presidente da FGC, José María Seijas, nunha conversación con Europa Press este mércores. E é que as fases de desescalada estipuladas polo Goberno central apuntan que a partir do próximo luns, 4 de maio, o pequeno comercio poderá volver abrir as súas portas e atender aos clientes que de forma anticipada con cita.

Seijas apunta á utilidade desta fórmula para o sector da barbaría, pero considera que cada ámbito do pequeno comercio precisa “un plan específico”, xa que “non é o mesmo un comercio de electrodomésticos que un téxtil” e, neste sentido, os comerciantes continúan estando “nun mar de confusións”.

Por este motivo, a Federación Galega de Comercio demanda “un plan director de prevención e seguridade”, saber “como e onde conseguir” material de protección para os traballadores e tamén que se aclaren as preguntas de cada ámbito comercial. Como teñen que funcionar os probadores?, Se un cliente devolve un artigo, como se debe proceder?, Admitirase só o pago con cartón ou tamén en efectivo? Estas son algunhas das cuestións que o presidente se expón en base á “confusión” que aínda existe entre as pequenas empresas.

MEDIDAS PARA “SUBSISTIR”

Por outra banda, considera que tampouco funcionarán da mesma maneira as grandes superficies comerciais que os pequenos comerciantes que xogan “con desvantaxe”, xa que os “motores” dos primeiros son os supermercados e “estes estiveron abertos toda a corentena”.

Outro factor de diferenciación pasa polos pequenos locais no medio rural e no urbano, debido ás “aglomeracións” que se poden dar. Con todo, neste sentido sinala que en ambas as zonas “o sufrimento” dos empresarios “é o mesmo”.

“MEDO” Á “REPERCUSIÓN ECONÓMICA

Un deses establecementos que leva coa persiana baixada desde o inicio do estado de alarma é o de Montse Piñón, socia da barbaría ‘Three’ de Ferrol.

Despois da última comparecencia de Pedro Sánchez, esta perruqueira sabe que pode abrir a partir do luns e cre que a medida de cita previa sobre establecementos como o seu “funcionará” porque “a maioría de barbarías xa funcionaban así antes”.

En todo caso, pregúntase se “os ingresos” que poidan conseguir “van ser suficientes para pagar os gastos do local e vivir”, xa que se se reduce o aforamento non serán capaces de “traballar ao mesmo ritmo”.

Ademais, tamén resulta “inviable” facer un corte de pelo ou un secado con luvas, así como “pór unha tinguidura” a un cliente se leva a máscara posta.

Na mesma liña, explica que as barbarías están “moi mal informadas” e que non se especificou un “protocolo de seguridade” sobre o uso de, por exemplo, capas desechable, lavado de toallas ou os uniformes para os traballadores. Asegura que o seu “medo” é a repercusión económica que para ela poida supor a reapertura baixo estas condicións.

DEIXAR UN COMENTARIO

Please enter your comment!
Please enter your name here