A crise de Barreras fai perder a Vigo os contratos da norueguesa Havila, que adxudica os barcos a un construtor turco

A naviera norueguesa atribúe a decisión aos "problemas financeiros" da naval galega.

Estaleiros de Barreras / © Miguel Núñez.

A armadora norueguesa Havila, que contratou a construción de dous cruceiros no estaleiro vigués Hijos de J. Barreras, confirmou que, tras a paralización deses traballos polos problemas derivados dos sobrecustos e a crise que atravesa a naval galega, os dous buques serán construídos polo estaleiro turco Tersan.

Segundo comunicou a propia armadora, Havila Voyages asinou un contrato con Tersan para a construción dos dous últimos buques da súa ruta costeira, e os traballos comezarán “nunhas poucas semanas”, coa previsión de que se entreguen a finais de 2021″. A partir de entón, a navieira poderá operar catro barcos na ruta entre Bergen e Kirkenes.

Así mesmo, precisou que “a construción dos dous buques no estaleiro español Barreras se detivo debido aos problemas financeiros” da empresa. Coa adxudicación destes, Tersan será o encargado de construír esas catro embarcacións previstas pola armadora norueguesa (xa fora adxudicataria de dúas das unidades).

O director executivo de Havila Voyages, Arild Myrvoll, valorou que Tersan ten a “capacidade de comezar o proceso de construción pronto”, e dispón de toda a documentación e a “experiencia” da construción dos dous primeiros barcos. Así mesmo, sinalou que o estaleiro turco cumpre os cronogramas e o seu traballo é de “alta calidade”.

CONTRATOS FRUSTRADOS EN VIGO

Havila contratou en 2017 a construción de dous ‘minicruceiros’ no estaleiro vigués por case 300 millóns de euros, pero os traballos paralizáronse ao cabo duns meses de empezar por erros no deseño das unidades e os sobrecustos que implicaban.

En novembro de 2019 o estaleiro vigués, en pleno proceso preconcursal e aguilloado por unha crise accionarial que aínda non se resolveu, suspendeu os contratos coa armadora norueguesa, como medida de precaución para evitar un maior quebranto coa execución das garantías de reembolso depositadas (case 37 millóns de euros).

En todo caso, fontes do comité de empresa trasladaron varias veces a súa esperanza de que eses contratos puidesen retomarse, e sinalaron que había “negociacións” para reactivar eses encargos, condicionadas a que Havila puidese conseguir financiamento.

Finalmente, a armadora confirmou a adxudicación dos barcos ao estaleiro turco e apuntou que, “a pesar da incerteza da situación con respecto ao estaleiro Barreras”, ten “suficiente capital” e crédito “aprobado” para finaciar esas catro unidades en Tersan.

Segundo Myrvoll, os “problemas financeiros de Barreras” e a suspensión dos contratos xeraron “desafíos” a Havila. Así, dous dos novos buques (os encargados inicialmente a Tersan) xa poderán operar desde principios de 2021 pero, mentres se terminan os outros dous barcos, a navieira buscará embarcacións que os substitúan proporcionando un servizo “bo e seguro”.

INVESTIGACIÓN DA ENTRADA DE PEMEX

A perda definitiva destes contratos apontoa a crise do estaleiro vigués que, controlado agora por Cruise Yacht 1 Lted (a navieira de Ritz Carlton), logrou eludir o concurso tras presentar un plan de reestruturación e alcanzar un acordo coas auxiliares para que estas lle dean unha prórroga de tres meses e poida articular un plan de pago da débeda.

Así mesmo, coincide coa detención, nas últimas horas, do exdirector xeral da petroleira mexicana Pemex (accionista maioritaria do estaleiro vigués a través da súa filial PMI), Emilio Lozoya, investigado pola Fiscalía Xeral de México por varios casos de corrupción.

Segundo declaracións do responsable da Unidade de Intelixencia Financeira do país azteca, Santiago Neto, Emilio Lozoya podería enfrontarse a novos cargos, xa que este organismo está a solicitar información para levar ante a Fiscalía a operación de compra de Barreras, do que foi impulsor, e que supuxo perdas de 50 millóns de euros para Pemex.