Sindicatos demandan melloras salariais e sociais na negociación do novo convenio colectivo de PSA Vigo

A empresa destaca que se realizaron 370 melloras de contratos e 2.000 promocións de postos de traballo no últimos catro anos.

Liña de montaxe na planta de PSA Peugeot Citroën en Vigo.

Os representantes dos sindicatos da planta de PSA Peugeot Citroën de Vigo defenderon a necesidade de alcanzar melloras salariais e sociais, como as referentes a licenzas e á conciliación, nun día no que tivo lugar a primeira reunión coa empresa para abordar a negociación do novo convenio colectivo.

Durante a sesión deste venres, celebrada no Auditorio Mar de Vigo, constituíuse a mesa de negociación, formada por 12 persoas da empresa e 12 sindicalistas (sete do SIT, dous de UGT, un da CUT, un de CC.OO. e outro da CIG). Nese contexto, os portavoces sindicais fixeron balance das súas demandas.

A secretaria xeral do Sindicato Independente de Traballadores (SIT), Ana María Reigosa, explicou que os principais obxectivos desta central pasan por conseguir incrementos nas primas variables repartidas nas plantas de acordo cos beneficios, o salario base dos empregados eventuais e o complemento de nocturnidade.

Nese sentido, o SIT defendeu a necesidade de “avanzar” cara a un maior número de contratos indefinidos para alcanzar unha maior estabilidade laboral, así como mellorar as licenzas e o acordo de conciliación. Ademais, este sindicato demandará un plan industrial á dirección da planta viguesa para coñecer os proxectos que se espera levar a cabo no futuro.

Ademais de melloras salariais e da demanda dun plan industrial, CC.OO. esixirá unha nova utilización do saldo positivo de horas, establecer unha parada de sete minutos no penúltimo descanso de cada quenda en montaxe, crear un tope máximo de actividade e recuperar postos externalizados. Este sindicato tamén reclamará subas no salario e os complementos dos traballadores.

REIVINDICACIÓNS

Así mesmo, a portavoz sindical de UGT, Ana Belén Valiño, remarcou que o obxectivo principal deste sindicato pasa por alcanzar un “importante” número de empregos estables e de calidade, para o que defenderá a conversión de xornadas parciais en completas. Ademais, avogou por establecer un “maior control” sobre os ritmos de traballo e por expor medidas que garantan que non sexan excesivos.

A portavoz de UGT tamén defendeu a necesidade de alcanzar avances sociais en materia de conciliación e licenzas mediante unha política de igualdade e insistiu en que se debe incrementar o poder adquisitivo dos empregados.

O representante da CUT, Vítor Mariño, considerou que é urxente unha mellora das condicións laborais ante o incremento de baixas derivadas da alta carga de traballo.

Así, asegurou tamén que é preciso recuperar os salarios dos que se dispuña antes dos “recortes” aplicados en 2014 e avogou por que os incrementos nas pagas non dependan dos beneficios da firma. Tamén criticou que a dirección da planta insista na importancia de mellorar a súa competitividade ante a fusión con Fiat Chrysler.

Mentres, a CIG advertiu de que non aceptará que as posibles paradas de produción debidas á situación do diésel afecten as condicións dos traballadores e insistiu na importancia de mellorar o seu poder adquisitivo ante os beneficios alcanzados polo grupo automobilístico.

En canto aos tipos de contratos, a central sindical criticou que, no últimos catro anos, se perderon máis de 300 fixos horarios a pesar de que o número de vehículos montados por semana pasou de 9.615 a 11.030. Dese modo, lamentou que os “altos ritmos e cargas de traballo” afecten a saúde dos empregados e denunciou que se denegou o dereito a dispor dun asesor sindical externo nas reunións do convenio á CIG (unha petición que tamén negaron á CUT).

BALANCE DA EMPRESA

Pola súa banda, a dirección da planta fixo un balance da evolución da situación da empresa durante o últimos catro anos nos que estivo vixente o actual convenio. Ademais, esbozou os principais obstáculos que poderían afectar o comercio do automóbil no futuro, como o Brexit, a situación política española e a normativa europea de emisións de CO2.

Fontes da dirección da empresa detallaron que, nese contexto, explicouse que, durante os catro anos de vixencia do último convenio colectivo realizáronse 370 melloras de contratos e 2.000 promocións de postos de traballo. Tamén se impartiron 630.000 horas de formación e incrementouse a porcentaxe de mulleres na empresa ata un 23 por cento.

Nesa liña, púxose en valor que a suba salarial dos empregados superase o Índice de Prezos de Consumo (IPC) na parte fixa e a variable.

En relación á situación industrial, realizáronse dous novos lanzamentos, K9 e P24, e alcanzouse unha carga “máxima” de actividade nas liñas de produción. Ademais, instaláronse plataformas que permitirán dar resposta á demanda de vehículos eléctricos e térmicos.

No ámbito social, a dirección da planta lembrou que se realizaron 6.000 melloras relativas á prevención de enfermidades e concedéronse 26.000 axudas sociais e de estudos. Ademais, case 1.200 traballadores acolléronse a algún mecanismo de conciliación laboral e puxéronse a disposición de todos eles o comedor da empresa e descontos en vehículos.

A próxima reunión terá lugar o martes pola tarde, cando se continuará o proceso de negociación que dará lugar ao novo convenio, que afecta a máis de 6.000 traballadores.