InicioCulturaComo loitar informativamente contra os grandes grupos de comunicación

Como loitar informativamente contra os grandes grupos de comunicación

Os directores de Galicia Confidencial, Praza Pública e Sermos Galiza reflexionaron sobre a importancia de apoiar medios alternativos e en galego.

PUBLICADO O

- Advertisement -

Cal é a situación dos medios en galego, o monopolio informativo dos grandes grupos mediaticos galegos, a importancia de ter unha información alternativa ou as importantes relacións entre os poderes políticos e os medios de comunicación tradicionais. Estes foron algúns dos temas que abordaron este xoves en Vigo os directores dos tres principais medios en galego do país; Xurxo Salgado, director do Galicia Confidencial, David Lombao do Praza Pública e María Obelleiro, do Sermos Galiza.

David Lombao, Xurxo Salgado e María Obelleiro nunha charla sobre os xornais en galego / Miguel Núñez

Unhas reflexións que tiveron lugar nunha mesa redonda, moderada polo catedrático e profesor na Facultade de Comunicación da USC, Xosé López , que tivo lugar na Escola Municipal de Artes e Oficios (EMAO) e estivo organizada polo Colectivo Pertenza. Nela falouse, sobre todo, da importancia e do futuro dos xornais dixitais galegos.

Durante a charla, os tres directores abordaron a situación das tres grandes cabeceiras en galego, así como o panorama comunicativo de Galicia. Un panorama dominado por grandes grupos de comunicación fortemente subvencionados polo poder político.

Ademais, destacaron a importancia dos roles xornalísticos dos medios en galego como “vixilantes e críticos” coa realidade comunicativa e política imperante e como garantes dunha información alternativa e plural.

Público na Conferencia dos directores de Praza, Galicia Confidencial e Sermos Galiza © Miguel Nuñez

RETOS

Na mesa redonda tamén se falou das estratexias para implicar aos cidadáns no producto xornalístico e na elaboración das pezas, a participación ou a estratexia en redes sociais, así como dos modelos económicos e plans de sustentabilidade destes medios. Unha situación, a da sustentabilidade económica destes medios, que estivo moi presente durante toda a charla, posto que a maior parte destes medios poden sobrevivir grazas ás achegas económicas dos seus lectores ante o boicot publicitario de determinadas institucións, nomeadamente, a Xunta de Galicia.

Xosé López, catedrático e profesor na Facultade de Ciencias da Comunicación de Santiago / Miguel Núñez

Logo da intervención de Salgado, Lombao e Obelleiro abriuse unha quenda de preguntas na que o público estivo moi participativo e insistiu en cuestións como a necesidade de manter unha información alternativa en galego, nos plans de viabilidade dos medios, en artellar iniciativas comúns ou nos retos de captar ás novas xeracións.

ÚLTIMAS

Caballero presume do “efecto Nadal”: Vigo roza o 100 % de ocupación hoteleira nas fins de semana de novembro

O alcalde de Vigo, Abel Caballero, reivindicou o "tirón" do Nadal na cidade, cunha...

UPTA urxe un “plan de substitución xeracional” para o comercio e a hostalaría en Vigo

A Unión de Profesionais e Traballadores Autónomos (UPTA) alertou este mércores sobre unha tendencia...

Anuladas as liquidacións que Vigo quería cobrar ao Porriño pola subministración de auga

O xulgado do contencioso administrativo 2 de Vigo declarou contrario a dereito o acordo...

Comezan as obras do VgoTIC Global HUB da rúa López Moura por parte de Zona Franca

O delegado do Estado na Zona Franca de Vigo, David Regades, e o alcalde...